رییس دانشگاه یزد:

رشد و شکوفایی جامعه به دست دانشجویان میسر می‌شود

رییس دانشگاه یزد اظهار کرد: جامعه ما در حال حاضر و به دلیل شرایط تحریم، بیش از هر چیزی نیاز به تبادل علمی- فناوری و رشد و شکوفایی دارد که این امر به دست دانشجویان میسر خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «قاسم برید‌لقمانی» به مناسبت روز دانشجو در گفت و شنودی صمیمانه که با دبیران نهادهای دانشجویی این دانشگاه در تالار اندیشه دانشگاه برگزار شد، همچنین با تاکید بر رعایت اخلاق و انصاف در جامعه، خواستار قضاوت درست و بی طرفانه دانشجویان از عملکرد  دانشگاه شد و بازدید‌‌های هفتگی اعضای هیات رییسه از سلف‌های دانشجویی و خوابگاه‌ها را از جمله اقدامات دانشگاه برای ارزیابی وضعیت و شرایط دانست.

 
رییس دانشگاه یزد با اشاره به آغاز فرآیند الکترونیکی کردن فعالیت‌های دانشگاه، اظهار کرد: در نظر داریم تمام اطلاعات موردنیاز دانشجویان به ویژه ورودی‌های جدید از جمله قوانین و اسناد را در سایت بارگذاری کنیم تا دانشجویان دچار سردرگمی نشوند.
 
وی  دانشگاه یزد را در نحوه پذیرش ورودی های جدید در کشور پیشتاز دانست و راه اندازی اپلیکیشن جامع دانشگاه را یکی از نیازهای این دانشگاه عنوان کرد که در صورت ارائه به دانشگاه از آن استقبال خواهد شد.
 
رعایت بیت المال و انجام رویه های قانونی در اعطای هدیه به اعضای هیات علمی وکارکنان، نحوه صحیح اخذ مجوز برنامه های نهادهای دانشجویی، بودجه و وضعیت رسیدگی به سامانه حمل ونقل دانشگاه از دیگر مسائل مطرح شده رییس دانشگاه یزد در این نشست بود.
 
دکتر «محمد فرشی» معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد نیز در این نشست، قانون مداری را سرلوحه اقدامات این معاونت در دانشگاه عنوان کرد و افزود: برنامه های مدنظر انجمن‌های علمی ودانشجویی نباید با قوانین تدوین شده مغایرت داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه دانشگاه دید مثبتی در خصوص برگزاری رویدادهای دانشجویی دارد، ادامه داد: برخی از جلسات لغو شده نهادهای دانشجویی به دلیل عدم تطابق برنامه ارائه شده با مقررات بوده‌است.
 
فرشی افزود: تشکل برای برگزاری برنامه سیاسی باید حداقل ۱۰ روز قبل از تبلیغات، مجوزهای نظارتی را اخذ کرده باشد در حالی که نهادها گاهی یک روز قبل از برگزاری مراسم، به دنبال مجوز می آیند.
 
تعیین حوزه کاری تشکل‌های دانشجویی، برگزاری برنامه هرانجمن زیرمجموعه رشته مرتبط ومطالعه در خصوص قوانین مربوط به انجمن‌ها از تاکیدات معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یزد بود.
 
دکتر «ابوالفضل مرشدی» مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه هم در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه محل زندگی آموزی است، اظهار کرد: رسالت دانشگاه در فراهم کردن محیطی برای تربیت دانشجویانی آگاه با بینش فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و با مهارت‌های اشتغال‌آموزی است.
 
وی ادامه داد: علم تنها نظریه پردازی و مباحث تئوری نیست و فرآیند علم آموزی شامل بحث های فرهنگ علمی، فرهنگ پژوهشی و توجه به ابعاد عملی علم است که اگر به نهادهای دانشجویی اعتماد شود، در این حوزه نقش آفرینی موثری خواهند داشت.
 
مرشدی ایجاد فضای مبتنی بر اعتماد، صراحت و شفافیت را از اولویت‌های حوزه فرهنگی برشمرد و افزود: تسهیل فرآیندهای مرتبط با فعالیت دانشجویی، پیگیری شیوه نامه الکترونیک کردن فرم، واگذاری مرکزیت مسئولیت انجمن‌های علمی به دانشکده‌ها و درگیر کردن استادان و اعضای هیات علمی در برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات در حوزه فرهنگی واجتماعی بوده است.
 
در ادامه این نشست دانشجویان و مسئولان نهادهای دانشجویی در خصوص دغدغه‌ها و مشکلات موجود به سخنرانی پرداختند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..