معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:

در حفظ ایمنی و سلامتی مردم استان هیچ خط قرمز و محدودیتی نداریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استا‌ن تاکید کرد: در حفظ ایمنی و سلامت مردم هیچ خط قرمز و محدودیتی نداریم و تامین سلامت جامعه وظیفه همه دستگاه‌ها و نهادهای استان است.

به گزارش یزدی نیوز کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استانداری ‌به ریاست "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور اعضای کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه با اشاره به ‌شیوع بیماری آنفلوآنزا در سطح کشور و استان، ‌توجه به این بیماری را دغدغه همگانی دانست و گفت: باید با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، پیشگیری و فرهنگ سازی در همه مباحث مرتبط با سلامت شرایط ثابتی در استان ایجاد کنیم و از ‌ایجاد جو روانی و احساس ناامنی در عین اینکه اعلام هشدار می‌شود، جلوگیری نماییم.
"‌احمد ترحمی" ادامه داد: در حفظ ایمنی و سلامت مردم هیچ ‌خط قرمز و محدودیتی نداریم و حفظ سلامت جامعه وظیفه همه دستگاه‌ها، نهادها و پرسنل استان است و به وظیفه یک دستگاه و فرد مربوط نمی‌شود.
‌ترحمی افزود: همه باید در رابطه با سلامت مردم استان و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزا احساس مسئولیت نمایند و به اصطلاح پای کار باشند و بی تفاوتی در این رابطه از هیچ دستگاه و فردی پذیرفته نیست.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و تامین دارو باید خلاها و نواقص در بخش بهداشت و درمان و کمبودها به مرکز و وزارت بهداشت و درمان اعلام شود زیرا استان یزد در حوزه درمان علاوه بر خدمت‌رسانی به مردم به بخش قابل توجهی از هموطنان در استان‌های مجاور و مهاجرین نیز خدمت‌رسانی می‌نماید.
وی ادامه داد: در کنار همه این مسائل آمادگی برای مدیریت بحران ضروری است و نظر کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی در رابطه با تعطیلی برخی مدارس که تعداد دانش آموزان مبتلا به بیماری در آنها زیاد است،‌ ملاک تصمیم گیری می باشد.
‌ترحمی افزود: توجیه و آموزش مدیران و معلمان مدارس و مهدکودک های استان در رابطه با بیماری آنفلوآنزا باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: در رابطه با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نیز صدا و سیمای مرکز یزد و رسانه های استان این آمادگی را دارند که اطلاع رسانی لازم و به موقع در این رابطه را انجام دهند به شرط آنکه دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی بسته تبلیغاتی و آگاهی سازی مناسبی را آماده داشته باشد ‌و به رسانه‌ها و خبرنگاران ارائه دهند.
ترحمی در پایان سخنان خود تاکید کرد: برای فضای مجازی و شایعات انتشار یافته در این فضا نیز باید پاسخ دقیق و به موقع آماده و ارائه شود و یک نفر به عنوان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشخص گردد تا به سوالات و ابهامات مردم پاسخ دهد.
گفتنی است در این نشست دستگاه‌های عضو کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان اقدامات انجام شده در رابطه با پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا را ارائه کردند و تصمیمات لازم در این رابطه گرفته شد.
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..