طرح «عدلیه ـ علمیه» در دادگستری استان یزد اجرا می‌شود‌

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد گفت: با هدف قرابت و نزدیکی محیط‌های علمی و دانشگاهی با دستگاه قضائی، طرح عدلیه ـ علمیه در دادگستری استان یزد اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزحسین دهقانی فیروزآبادی در نشست با اساتید حقوق دانشگاه میبد با بیان اینکه طرح عدلیه – علمیه در دادگستری استان یزد اجرا می‌شود اظهار داشت: در طرح موصوف، سئوالات کاربردی و اساسی که برگرفته از کار پژوهشی و قضائی از دل پرونده‌هاست طرح می‌گردد و این سئوال  برای  تحقیق عمیق به مراکز دانشگاهی مرتبط با رشته‌های فقه و حقوق ارسال می‌شود.

 
وی تصریح کرد: این سئوالات، سئوالات انتزاعی و فرضی نیست، بلکه سئوالات دقیق و مبتلا به روز است که با هدف بهره‌گیری از منابع علمی و ظرفیت پژوهشی به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.
 
این مقام قضائی از بهره‌برداری نتایج تحقیقات رسیده و جمع بندی در کمیته مرتبط علمی دادگستری خبر داد و گفت: بدون تردید از این پاسخ‌ها استفاده می‌شود و شاید روزی در قالب یک رأی، به شکل عدالت مردم را منتفع نماید.
 
 
وی به برگزاری جلسات نقد رأی اشاره کرد و ابراز داشت: جلسات نقد رأی با حضور قضات برجسته و مجرب دادگستری، اساتید به نام علم حقوق و دانشجویان علاقمند برگزار می‌شود که این اقدام نیز نقش اثرگذاری در اتقان آرا و ارتقای کیفیت خدمات قضائی دارد.
 
معاون منابع انسانی دادگستری یادآور شد: دستگاه قضایی، پذیرای ایده ها، نظرات و پیشنهادات نخبگان علمی در موضوع ارتقاء کیفیت خدمات قضایی و پیشگیری از وقوع جرم است.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..