معاون سازمان استخدامی کشور:

کانون ارزیابی شایستگی مدیران در استان‌ها ایجاد می‌شود

معاون سرمایه‌انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور از راه‌اندازی کانون ارزیابی شایستگی عمومی مدیران در استان‌ها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید صدرالدین صدری» در جلسه کارگروه توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد با اعلام این خبر افزود: دولت مصمم است انتصابات مدیران در دستگاه‌های دولتی از مسیر کانون‌های ارزیابی صورت گیرد.

 
وی خاطرنشان کرد: بخشنامه راه‌اندازی کانون‌های ارزیابی شایستگی عمومی مدیران حرفه‌ای به دستگاه‌های و استان‌ها ابلاغ شده و این کانون در تعدادی از استان‌ها نیز ایجاد شده است.
 
صدری در ادامه هدف از این امر را آموزش و تربیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی  برای تصدی پست‌های مدیریت حرفه‌ای ذکر کرد.
 
بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، «سید مجتبی حسینی پور» رییس این سازمان نیز در این نشست گفت: بانک اطلاعاتی وضعیت نیروی انسانی ۱۲۶ دستگاه اجرایی استان تهیه شده است.
 
وی همچنین توسعه دولت الکترونیک را گام مهمی در جهت تحول اداری دانست و افزود: در این زمینه نیازمند تحول و شتاب بیشتری هستیم. 
 
حسینی‌پور آموزش و پرورش را یکی از نهادهای مهم در تربیت نسل‌های آینده دانست و گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نگاه خاصی به تحول در حوزه آموزش و پرورش دارد و معتقد است این نهاد نیازمند حمایت‌های خاص مادی و معنوی است.
 
وی گفت: با برنامه‌ریزی به عمل آمده درصدد راه‌اندازی کانون ارزیابی مدیران در استان یزد هستیم به طوری که تعداد پنج نفر از کارشناسان این سازمان دوره آموزشی مرتبط را در سازمان اداری و استخدامی کشور طی کرده‌اند.
 
«جعفر رحمانی شمسی» معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این نشست گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌ها و برنامه‌های این معاونت در این زمینه ارائه داد.
 
وی همچنین اعلام کرد: با برگزاری هفتمین آزمون استخدامی، تعداد ۶۳۷ نفر در دستگاه‌های اجرایی استان جذب می‌شوند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..