مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد؛

جذابیت، سازندگی و رشد سه اصل اساسی برای پرشور کردن مساجد است

مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره اهمیت رونق دادن به مساجد، گفت: جذابیت، سازندگی و رشد سه اصل اساسی برای پرشور کردن مساجد است.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام «مظفر سالاری» در نخستین نشست توجیهی طرح فهما ویژه مدیران کانون‌های مساجد یزد، گفت: خدمت به مسجد و مسجدی به عنوان نعمت الهی است که خداوند به عنوان سرمایه‌هایی بزرگ در اختیار ما قرار داده است.

 
وی بیان کرد: مسجد از ابتدا سنگر بوده است و تمام برنامه های فرهنگی در مساجد انجام می شده که در دوران دفاع مقدس شاهد این شور و نقش مساجد در جامعه بودیم که نمونه آن مسجد حظیره و نقش آن در انقلاب اسلامی است .
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد افزود: تفاوت بین انسان متدین و غیر متدین برخورداری از تربیت دینی است به نحوی که هر فردی می تواند از طریق والدین خود و در اماکنی همچون مسجد این تربیت دینی را فراگیرد.
 
سالاری بیان کرد: متاسفانه الان برخی از مساجد ما مرکزی برای کهنسالان است زیرا صرف اقامه نماز جماعت کودک و نوجوان ما را اقناع نمی‌کند و  باید برای رونق بخشی به مساجد و جذب کودکان و نوجوانان تدبیری اندیشید.
 
وی افزود: دشمن به دنبال این است که سنگر مسجد  را از ما بگیرد  و آن را به جایی تبدیل کند که مفید نیست.
 
مدیر جدید ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: تمام توان و تجربه را باید به کار بگیریم تا شور را به مساجد باز گردانیم.
 
وی افزود:  امروزه وقت آن نیست که مساجد تنها در گوشه ای از شهر فعالیت کنند بلکه باید در کنار هم فعالیت کنند و مساجد فعال را به عنوان الگویی برای مساجد دیگر معرفی کنیم.
 
سالاری به اشاره به طرح فهما، گفت:  هدف غایی فهما دست به دست هم دادن مساجد و ایجاد شبکه پولادین مساجد است تا روز به روز رشد داشته باشند.
 
وی افزود: اگر می خواهیم کودک و نوجوان ما خوب تربیت شوند باید از مساجد شروع کنیم و آنها را در مساجد حاضر کنیم.
 
سالاری در پایان نیز بیان کرد: جذابیت، سازندگی و رشد به عنوان اصولی است که می تواند مساجد را پرشور کند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..