افزایش چند برابری ابتلا به آنفولانزا در یزد

موارد مثبت بیماری آنفلوانزا در سه سال گذشته افزایش یافته و امسال ۶ نفر در استان جان باختند.

به گزارش یزدی نیوز معاون بهداشتی دانشگاه پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به سرد شدن دمای هوا و شیوع بیماری آنفولانزا گفت: موارد مثبت قطعی بیماری آنفولانزا در سال ۱۳۹۶، دو مورد و در سال ۱۳۹۷، چهار مورد بوده است که این مقدار در سال ۱۳۹۸ تاکنون به ۶۰ مورد افزایش داشته است.

دکتر محمدرضا دهقانی افزود: بیماری آنفولانزا خود را با علائمی مثل آبریزش بینی، تب، ضعف و بی حالی، سردرد، درد‌های استخوانی و عضلانی، علائم ریوی و تنفسی، گلودرد و در برخی انواع خاص آن با اسهال و استفراغ نشان می‌دهد.
وی ادامه داد: ویروس آنفولانزا انواع مختلفی دارد و برخی از انواع آن بیماری خطرناکتری را ایجاد می‌کنند، بنابراین لازم است تمامی افراد به ویژه افراد سالمند و بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن قلبی، تنفسی و کسانی که ایمنی ضعیفی دارند در شرایط شیوع بیماری در فصل سرد، با شروع علائم و جهت تشخیص به موقع به پزشک مراجعه کنند.
دهقانی تصریح کرد: واکسیناسیون در بعضی از موارد به ویژه در افراد با ضعف ایمنی توصیه می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از بیماری موثر باشد و با مشورت پزشک انجام شود.
وی خاطر نشان کرد: ویروس از دست آلوده به دهان و بینی و چشم فرد دیگر منتقل می‌شود و چنانچه فردی به تشخیص پزشک مبتلا به آنفولانزا است حتی الامکان از حضور در اماکن عمومی خودداری کند و ضمن استفاده از ماسک مناسب، هنگام عطسه وسرفه، جلوی دهان و بینی خود را با دستمال نگه دارد و دستمال‌ها را نیز داخل کیسه پلاستیکی کرده و دور بریزد.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..