رئیس بهزیستی شهرستان مهریز:

نمایشگاه دستاوردهای معلولان در مهریز افتتاح شد

رئیس بهزیستی شهرستان مهریز از افتتاح نمایشگاه دستاوردهای معلولان شهرستان مهریز به مناسبت گرامیداشت هفته معلولان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا علیزاده  با اشاره به اینکه در هفته معلولان ۱۰ ویژه برنامه در مهریز اجرا می شود، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای معلولین در جشنواره محلی غذای قرمه، قصه گویی سالمندان برای معلولین، مسابقه نقاشی با حضورمعلولین، اجرای تئاتر معلولین، برگزاری مراسم جشن به مناسبت هفته معلولین، ارائه خدمات رایگان توانپزشکی در این هفته و بازدید از مراکز توانبخشی با حضور مسئولان شهرستان مهریز از جمله این برنامه هاست.

 
وی با اشاره به شعار امسال هفته معلولین ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار است، افزود: بهزیستی مهریز تمام سعی و تلاش خود را برای همکاری ادارات متولی در زمینه فضاسازی و مبلمان شهری که یکی از موانع دسترسی معلولین به خدمات و امکانات شهری است، انجام می دهد.
 
علیزاده ادامه داد: با دستور فرماندار شهرستان مهریز تا پایان سال جاری تمام ادارات این شهرستان برای دسترسی افراد با نیازهای خاص مناسب سازی می شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بیش از ۱۹ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در بخش خرد و خانگی به مددجویان بهزیستی شهرستان مهریز اختصاص یافته است.
 
علیزاده افزود: این تسهیلات در قالب مشاغل خرد و خانگی پرداخت شده و به همین منظور اعتبارات این بخش به صورت ۱۰۰ درصدی افزایش می یابد که برای ایجاد و توسعه اشتغال برای هر نفر تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات در سال جاری اهدا می شود.
 
 در حال حاضر بهزیستی شهرستان مهریز به ۲ هزار و ۵۰۰ معلول و افراد با نیازهای خاص خدمات ارائه می دهد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..