یزدی‌ها بیش از ۱۰۰ درصد منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کنند

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به این که کشورهای دنیا کمتر از 40 درصد از منابع آب تجدیدپذیر خود را استفاده می‌کنند، گفت: ایران 85 درصد از این منابع را استفاده می کند و این درحالی است که استان یزد به دلیل نوع اقلیم و میزان بارش بیش از 100 درصد منابع آب تجدید پذیر را مورد استف...

به گزارش یزدی نیوز«جواد منصوری» در یازدهمین جلسه شورای حفاظت شهرستان بافق با اشاره به برداشت بیش از حد منابع آب تجدید پذیر در ایران و بویژه استان یزد، تصریح کرد: کشورهای دنیا بیشتر از ۴۰ درصد منابع آب تجدیدپذیری که در اختیار آن ها قرار می‌گیرد را استفاده نمی‌کنند اما در ایران میزان بیشتری از این منابع آب تجدیدپذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 
وی میزان مصرف منابع آب تجدیدپذیر در ایران را حدود ۸۵ درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه در استان یزد به دلیل نوع اقلیم و میزان بارش بیش از ۱۰۰ درصد منابع آب تجدید پذیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
معاون آب منطقه‌ای یزد در ادامه استفاده بیش از حد منابع آب در استان را عامل کاهش کیفیت و کاهش میزان آب در دسترس دانست و بیان کرد: یکی از پیامدهای برداشت بیش از حد منابع آب زیرزمینی افزایش EC آب استان یزد است که در صورت ادامه همین رویه، کیفیت منابع آب در آینده به نحوی تنزل می یابد که غیرقابل استفاده خواهد شد.
 
منصوری در پایان بر لزوم بررسی راهکارهای موثر بر کاهش و کنترل مصرف آب تاکید کرد و گفت: باید در کنار فرهنگ‌سازی در این زمینه، به اجرای طرح‌هایی نظیر خاموشی چاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..