شهردار یزد:

شهری که نتواند پذیرای همه افراد جامعه باشد، معلول است

شهردار یزد با بیان این‌که مناسب‌سازی آثار تاریخی تنها گوشه‌ای از نواقص شهر را برطرف کرده است، گفت: شهری که نمی‌تواند پذیرای تمام افراد جامعه باشد معلول است.

به گزارش یزدی نیوز«جمال‌الدین عزیزی»در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولین که با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد، اظهار کرد:‌ مردم یزد همیشه حامی و پشتیبان شهرداری یزد بوده و هستند و در برنامه‌های مختلفی که صورت گرفته، با شهرداری همکاری خوبی داشته‌اند.

 
وی افزود: حضور معلولان از شهرهای مختلف در شهر میراث جهانی یزد را مغتنم می‌دانیم و خوشحالیم که زمینه‌ای فراهم شده تا همه آنها بتوانند در این شهر به گردشگری بپردازند.
 
شهردار یزد با تاکید بر این‌که ایده این جشنواره از ماه‌ها قبل در شهر یزد ایجاد شده بود تصریح کرد: سعی کردیم شرایطی در یزد فراهم شود که معلولان هم بتوانند به راحتی از اماکن تاریخی بازدید کنند.
 
عزیزی ادامه داد: درست است که این جشنواره برای معلولان در حال برگزاری است ولی در واقع به دنبال خارج کردن شهرمان از معلولیت هستیم، شهری که نمی‌تواند پذیرای همه اقشار جامعه باشد یک شهر معلول است و باید سعی کنیم این مشکل را برطرف کنیم.
 
وی تصریح کرد: برای این برنامه تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفت و اماکن تاریخی قابل توجهی در سطح بافت تاریخی یزد مناسب‌سازی شد و الان معلولان می‌توانند به راحتی در این بافت به گردشگری مشغول باشند.
 
شهردار یزد خاطرنشان کرد: این حرکات به هیچ عنوان برای مناسب‌سازی معابر برای معلولان کافی نیست و تنها یک ذره‌ای از مشکلاتی و نواقصی که در سطح شهر یزد وجود دارد را ما برطرف کردیم.
 
عزیزی اظهار امیدواری کرد که این برنامه برای همه انواع معلولیت‌ها شروعی باشد که بتوانیم یزد را به صورت کامل مناسب‌سازی کنیم و هر کسی با هر محدودیتی که روبرو است، بتواند از خدمات این شهر بهره‌مند شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..