سفیر اوکراین در ایران:

شهرهای «لویو» و یزد خواهرخوانده می شوند

سفیر اوکراین در ایران با اشاره به شباهت های فرهنگی لویو و یزد از تلاش شهرداری هر دو شهر برای تنظیم پیمان خواهرخواندگی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزسرگئی بوردیلیاک در نشستی با اعضای شورای شهر یزد با اشاره به انتخاب یزد به عنوان شهر جهانی از سوی یونسکو اظهار داشت: شهرهای لویو و یزد هر دو هم تاریخی هستند و هم مرکز صنعتی به شمار می روند ضمن اینکه فضای خوب و دلپذیری دارند.

 
وی عنوان کرد: ما مذاکرات خوبی با استاندار و شهردار یزد داشتیم و تجربه ما از این شهر فراموش شدنی نیست و بسیار جالب است که بافت تاریخی این شهر همزمان با مدرن شدن حفظ شده و ماندگار مانده است.
 
بوردیلیاک در مورد خواهر خواندگی شهر یزد با اوکراین افزود: در شهرداری لویو و یزد در حال تنظیم متن خواهر خواندگی این دو شهر هستند که امیدواریم با این اقدام زمینه خواهرخواندگی از سوی هر دو شهر فراهم شود.
 
وی بر گردشگری و توریست درمانی در یزد تاکید کرد و یادآور شد: این شهر از امکانات درمانی خوبی برخوردار است و می توان از این ظرفیت در مسیر توسعه گردشگری به بهترین نحو استفاده کرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه یزد یک شهر تاریخی و کویری است، اظهار داشت: عمده‌ترین وظایف شورای اسلامی انتخاب شهردار، نظارت بر عملکرد همچنین مسائل مدیریتی شهری است.
 
غلامعلی سفید خطاب به سفیر اوکراین افزود: با توجه به اینکه شرکت الکترون اوکراین در زمینه تولید ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل اتوبوس برقی فعالیت می کند در صورتی که تامین مالی از طرف شما وجود داشته باشد، با شما وارد مذاکره می شویم.
 
درخواست برقراری ارتباط خط هوایی بین المللی مستقیم بین یزد و اوکراین
 
وی عنوان کرد: همچنین در زمینه توزیع غلات اوکراین در استان‌های جنوب و جنوب شرقی می توانیم همکاری کنیم.
 
رئیس شورای شهر یزد به سفیر اوکراین  پیشنهاد داد: در سفر به یزد از بندرخشک یزد بازدید کند و با توجه به امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد، زمینه همکاری بیشتر در زمینه های مختلف را بررسی کند.
 
سفید همچنین خواستار برقراری ارتباط خط هوایی بین المللی مستقیم یزد به اوکراین شد و افزود: اگر شرکت هواپیمایی اوکراینی این کار را انجام دهد، تلاش خواهیم کرد تا موافقت مقامات کشوری اخذ شود و این یک کار ارزشمند خواهد بود.
 
سفید با اشاره به بازدید تیم اعضای شورای اسلامی شهر یزد از اوکراین افزود: از اینکه دانشگاهی در لویو زبان فارسی را تدریس می کند، بسیار خرسند هستیم به همین دلیل اساتید و دانشجویان این دانشگاه را به یزد دعوت می کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با خواهرخواندگی شهر لویو با یزد زمینه توسعه همکاری این دو شهر بیش از بیش فراهم شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..