تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان یزد با تاخیر

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان و قدردانی از تلاش‌های فعالان حوزه کتابخوانی در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«رقیه دوست فاطمی‌ها» با بیان این که مراسم تجلیل صبح روز پنج‌شنبه چهاردهم آذرماه در کتابخانه عمومی دکتر جوادی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این مراسم از کتابداران برتر استان، مسئولان برتر کتابخانه، کتابخانه‌های شهری، روستایی و مستقل برتر، خدمتگزار برتر استان، پیشکسوت برتر استان، فرمانداران برتر شهرستان‌ها در حوزه کتاب و کتابخوانی، کتابخوانان برتر استان در گروه‌های سنی مختلف، برترین‌های استانی جشنواره خاطره‌نویسی کتابداران کشور و همچنین داوران استانی جشنواره هدهد سفید تقدیر خواهد شد.

 
وی افزود: در مجموع ۲۹ کتابدار، کتابخوان و فعال عرصه کتاب و کتابخوانی استان یزد با حضور مسئولان ارشد استانی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به برگزاری موفق آیین ملی بزرگداشت روز «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در یزد، بیان کرد: با توجه به این که «یزد، پایتخت کتاب ایران» در سال ۹۸ است، میزبانی این آیین ملی در سال جاری به یزد سپرده شد که با تلاش همکاران استان و حمایت ویژه دبیر کل و مسئولان ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی و همدلی دستگاه‌های مختلف استان، این مراسم به نحو شایسته‌ای در آبان‌ماه امسال در یزد برگزار شد.
 
دوست‌فاطمی‌ها تصریح کرد: به دلیل برگزاری این آیین باشکوه ملی در استان، مراسم تجلیل از کتابداران و فعالان برتر کتابخوانی یزد با اندکی تأخیر و در چهاردهم آذرماه برگزار می‌شود.
 
 استان یزد هم‌اکنون ۱۱۲ باب کتابخانه فعال دارد که از این تعداد ۹۹ باب وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی، ۱۲ باب مشارکتی و یک باب نیز کتابخانه مستقل است. از این تعداد کتابخانه، ۸۳ کتابخانه شهری و ۲۹ کتابخانه نیز روستایی است. در مجموع نیز ۱۰۷ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان یزد هستند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..