نجات خانواده یزدی از چنگال قاتل خاموش

نشت گاز مونوکسید کربن اعضای خانواده ۵نفره را در یزد راهی بیمارستان کرد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر روابط عمومی اورژانس یزد گفت: این خانواده ۵نفره شامل پدر و مادر و سه فرزند خردسال عصر امروز احساس خواب آلودگی و مسمومیت می کنند و به دلیل حالت تهوعی که دارند، با اورژانس تماس می‌گیرند.

طباطبایی تماس فوری آنان با اورژانس را عامل نجات از مرگ عنوان کرد و افزود: آنها هم اکنون در بیمارستان افشار بستری هستند و مراحل درمان آنان درحال پیگیری است. 
وی گفت: البته مبتلایان به گاز مونوکسید کربن در ظاهر احساس مشکل نمی‌کنند، اما خروج این گاز از بدن به ۴یا۵ ساعت نیاز است و پس از این مدت می‌توان تشخیص داد که وضعیت جسمانی آنان چگونه است.
مدیر روابط عمومی اورژانس به دلایل نامگذاری گاز مونوکسید کربن به قاتل خاموش اشاره کرد و اظهار داشت: این گاز بدون بو و رنگ و مزه است و در صورت نشت آن نمی‌توان متوجه این موضوع شد، تنها علامت نشت این گاز نیز مواردی مشابه آنفولانزا نظیر سردرد و سرگیجه و حالت تهوع و خواب آلودگی است.
وی ادامه داد: بیشتر افرادی که دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن می‌شوند، به دلیل این علائم فکر می‌کنند دچار سرماخوردگی شده و بر این اساس به خواب می‌روند، اما متاسفانه این خواب سبب ادامه نشت گاز می شود و آنان را به کام مرگ می‌برد.
طباطبایی گفت: شهروندان قبل از نصب بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و کلاهک را بررسی کنند چراکه باد‌ ممکن است باعث بازگشت گاز به داخل خانه شود.
وی افزود: کسانی که با علائم نشت گاز مونوکسید کربن مواجه می‌شوند بلافاصله در‌ها و پنجره‌ها را گشوده و از خانه خارج شوند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..