مهدیس ۳ ستاره آمد؛

راه‌اندازی قطار ۶ تخته نورالرضا در استان‌های شمال‌غرب

قطار ۳ ستاره مهدیس، جدیدترین قطار شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در کلاس قطارهای اقتصادی معرفی شد.

به گزارش یزدی نیوزبه نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا، قطار سه ستاره مهدیس با هدف ارائه خدمات به طیف وسیعی از جامعه که خواستار سفر اقتصادی از استان های شمال غربی کشور به مشهد مقدس بودند توسط شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا راه اندازی شد.

 
ویژگی بارز این قطار عبور از استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران می باشد که باعث می شود متقاضیان موجود در تمام این استان ها از این قطار در مسیر مشهدالرضا بهره مند شوند. ویژگی دیگر این قطار، کوتاه کردن مسیر ریلی مشهد – تبریز می باشد، به طوری که مسافرین این مسیر می توانند با استفاده از قطار سه ستاره مهدیس از مسیر بستان آباد ۴ ساعت سریع تر به شهر تبریز برسند.  
 
قطار سه ستاره مهدیس که از سری واگن های پارسی به حساب می آید با بازسازی ۱۰۰ درصدی و تجهیز شدن به امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی بر بستر وای فای (اینترانت)، رستوران و سیستم  تهویه قابل تنظیم با قطارهای چهارستاره راه آهن جمهوری اسلامی ایران رقابت می کنند.
 
این قطار از ۸ واگن مسافربری و ۱ واگن رستوران تشکیل شده است و در هر واگن ۱۱ کوپه ۶ تخته خوابه در اختیار مسافرین قرار دارد، همچنین ۲ واگن نیز در مواقع اضطراری به عنوان واگن ذخیره به مسافران این قطار خدمات رسانی می کنند.
 
حداکثر سرعت سیر این قطار ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و هر واگن آن به امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی، نیم کوپه مهماندار مجهز به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نگهداری غذا و همچنین دوربین مدار بسته در امکان عمومی مجهز شده است. همچنین واگن رستوران با ظرفیت ۴۰ نفر آماده پذیرایی از مسافرین در طول سفر می باشد.
 
تمامی کوپه های مسافربری قطار مهدیس به سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی با قابلیت کنترل توسط مسافر، تجهیز شده است، همچنین کلیه صندلی ها و تخت خواب های  این قطار با روکش پارچه نسوز دوخته شده است و در بدنه قطار نیز از عایق دما و صدا استفاده شده تا مسافرین در شرایط استراحت از بیشترین میزان آسایش برخوردار باشند. پریز برق، قفل شب بند، آینه، سیستم ترمز اضطراری، چکش ایمنی و سطل زباله از دیگر امکانات کوپه های قطار مهدیس به شمار می رود.
 
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بلیط این قطار از شهرهای بستان آباد، میانه، زنجان، قزوین، کرج و تهران به مشهد مقدس به پایگاه اینترنتی قطارهای پنج ستاره نور، صفحه قطار مهدیس مراجعه کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..