رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد خبر داد:

تلاش برای حفظ ارزش‌ها و اصالت بافت تاریخی یزد در فرآیند گردشگری

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد از برنامه ریزی و تلاش برای حفظ ارزش ها و اصالت بافت تاریخی یزد در فرآیند گردشگری خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز محسن عباسی هرفته در جلسه کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه یزد پایتخت معماری ایران است، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی با توجه به اینکه یزد شهر طلایه داران معماری اسلامی بود، معماری و بافت تاریخی  مورد توجه ویژه قرار گرفت.

 
وی با بیان اینکه قواعد و قوانین خاصی برای ساخت و ساز و فعالیت‌ها در این بافت تدوین شده است، عنوان کرد: امروز یزد به عنوان مدرسه معماری خشتی در حوزه مرمت و معماری در ایران و جهان مطرح است.
 
عضو شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بافت تاریخی یزد هنوز زنده است و مردم اصیل یزدی ساکنان بافت هستند و زندگی در آن جاری و ساری است.
 
عباسی هرفته با تاکید بر اینکه گردشگری باید در شهر جهانی یزد توسعه یابد، خاطرنشان کرد: بسیار تلاش شده که هم ارزش‌های  بافت و هم اصالت‌های یزد حفظ شود و نیازهای روز ساکنان در فرآیند گردشگری پاسخ داده شود.
 
وی بیان کرد: در شهر معاصر یزد تلاش شده که هویت اصیل شهر یزد تدوام یابد هر چند تا نقطه آرمانی مطلوب فاصله زیادی داریم.
 
عباسی هرفته با بیان اینکه بیشترین گردشگران شهر یزد، توریستهای فرهنگی هستند، بیان کرد: اکثریت گردشگران از کشورهای اروپایی و آسیایی هستند.
 
به گزارش مهر، بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، ۱۸ تیر ۹۶ در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..