آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در یزد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد: هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۵ رشته در سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوزجوادیان زاده با اعلام آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون سراسری قران و عترت گفت: این آزمون در ۱۵ رشته و در ۴ گروه حفظ، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته ۸ هزار و ۲۱ نفر در هجدهمین دوره آزمون سراسری ثبت نام کردند که ۶ هزار ۶۶۹ نفر از آن‌ها متقاضی شرکت در آزمون مفاهیم بودند و امید می‌رود که در سال جاری به همت موسسات، متقاضی بیشتری ثبت نام کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: این دوره از آزمون با نگاه ویژه به مفاهیم قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در ۱۵ رشته در سوم بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود.
جوادیان زاده افزود: رویکرد جدید آزمون سوره محوری است و در ۲ رشته جدید ترجمه و مفاهیم، تفسیر سوره بقره پیش بینی شده که نشان از حرکت دادن قرآن آموزان در رشته مفاهیم به تعمق سوره‌ها و نگاه به کلیت سوره به عنوان بخش مستقل است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در گروه معارف اهل بیت نیز در رشته نهج البلاغه ۵۰ حکم اول و خطبه متقین و در رشته صحیفه سجادیه ۱۰ نایش اول و مناجات خمس عشر به عنوان محتوای درسی برای آزمون در نظر گرفته شده است.
جوادیان زاده تصریح کرد: در گروه آزمون‌های الکترونیکی نیز در دو رشته سیره معصومین با همکاری موسسه نورالمجتبی قم و رشته روانخوانی قرآن با همکاری سامانه حا میم برگزار می‌شود.
وی افزود: در گروه حفظ نیز در ۹ رشته از جز اول تا حفظ کل ثبت نام انجام می‌شود که بیشترین تعداد متقاضیان در تمامی دوره‌های قبل از این رشته بوده اند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..