معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

دانش‌آموزان سفیران اطلاع رسانی و مبلغ فرهنگ جامعه ایمن هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در مانور سراسری زلزله و ایمنی در آموزشگاه راهنمایی ریحانه شهرستان بهاباد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سفیران اطلاع رسانی و آگاه سازی و مبلغ فرهنگ جامعه ایمن هستند.

به گزارش یزدی نیوز بیست و یکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" با حضور "احمد تر‌حمی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، "محمود شاکری شمسی" مدیرکل مدیریت بحران استانداری، "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار شهرستان بهاباد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در آموزشگاه راهنمایی دخترانه ریحانه بهاباد برگزار شد.‌

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این مانور ‌گفت: ‌لازم است آموزش و پرورش به عنوان رکن آموزش و فرهنگ سازی درجامعه، دانش آموزان را به گونه ای آماده کند تا بتوانند به عنوان سفیران اطلاع رسانی و آگاه سازی فرهنگ جامعه ایمن را به خوبی به خانواده ها و سایر گروه‌های جامعه منتقل کنند.
"‌احمد ترحمی" با اشاره به ضرورت آمادگی جامعه و شهر پایدار در مقابل حوادث طبیعی، ادامه داد: بالا بردن تاب آوری جامعه در مقابله اینگونه حوادث با آموزش حاصل می شود و ارتقای مهارت مردم در راستای پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ها مورد تاکید است.
‌وی بر مقاوم سازی و استحکام ساختمان ها به ویژه مدارس تاکید کرد و افزود: شعار امسال مانور ‌سراسری زلزله با عنوان "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" نیز با اجرای طرح های پیشگیرانه محقق می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار علاوه بر آموزش و مهارت های پیشگیرانه به ‌ضرورت فراهم آوردن امکانات و تجهیزات لازم برای ارائه خدمات امدا‌د رسانی در کوه‌تاترین زمان ممکن اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد این امکانات در شهرستان بهاباد با توجه به بعد فاصله با مرکز استان و شهرستان‌های معین و تعداد زلزله های ثبت شده، یک ضرورت است.
‌ترحمی در پایان سخنان خود از مسئولان دستگاه‌های مجری مانور زلزله و ایمنی به ویژه مدیریت بحران استان قدردانی کرد.
 
 
مدارس کانون‌های مدیریت بحران در محلات هستند
 
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری نیز در مانور سراسری زلزله و ایمنی از مدارس به عنوان کانون و محورهای مدیریت بحران در محلات یاد کرد و گفت: از امروز مدارس ما به‌عنوان یک کانون امداد رسانی هستند و مدیران و معلمان نیز مدیران بحران محلات به‌شمار می روند.
"محمود شاکری شمسی" ‌ادامه داد: مانور امسال با همکاری بین محلات و مدارس برگزار شد و این شروع جریانی برای محوریت مدارس در بحث بحران و مدیریت آن است.
وی با اشاره به آمارهای زلزله ثبت شده در بهاباد، ‌افزود: بحران خبر نمی کند و مردم ‌این شهرستان باید برای مقابله با زلزله آمادگی داشته باشند و برگزاری مراسم نمادین مانور زلزله نیز بیانگر اهمیت این موضوع است.
شاکری شمسی در پایان با یادآوری اهمیت موضوع آموزش آحاد جامعه، ‌تصریح کرد: تفاهم نامه هایی با دستگاه‌های متولی برای امر آموزش منعقد شده است و بحث آموزش را به صورت جدی دنبال می کنیم.
 
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..