همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی

هیئت‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در یزد گردهم آمدند.

به گزارش یزدی نیوز عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی در این همایش با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران بر دو اصل اسلام و مردم استوار است، گفت: شورای نگهبان بر اساس وظیفه‌ای که بر عهده دارد در صیانت از این دو اصل انقلاب اثرگذار است

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه ، شورای نگهبان بر تمامی انتخابات اصلی کشور نظارت دارد، افزود: هر چند دیدگاه‌های اعضاء این شورا در برخی موارد متفاوت باشد ، اما بدون توجه به ملاحظات گروهی و شخصی، تنها برای رضای خدا طبق قانون بر روند تعیین صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات نظارت می‌کند.
عضو فقهای شورای نگهبان تأکید کرد: برخی افراد فاقد شرایط قانونی و حتی قانون گریز و دارای عطش نفوذ با ایجاد جنجال ، نظارت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند و حتی با اجرای برنامه‌هایی سعی بر مستاصل کردن این شورا دارند.
وی ادامه داد: این شورا تاکنون با همکاری مردم و اعضای نظارت خود در سراسر کشور، قدرتمندانه در برابر این افراد ایستادگی کرده و با مقاومت خود دسیسه‌های فتنه گران را باطل می‌کند.
آیت الله مدرسی همچنین به تجارب ارزنده اعضای هیئت‌های نظارت استان بر انتخابات مختلف اشاره و تاکید کرد که یازدهمین دوره انتخابات مجلس انتخاباتی باید با سلامت کامل برگزار شود.
رییس دفتر شورای نگهبان در استان هم با اشاره به اینکه این همایش با حضور اعضاء هیئت‌های نظارت مرکز استان و ۱۰ شهرستان و ۱۱ بخش برگزار شده است گفت: این همایش مروری خواهد بود بر تمامی قوانین و دستورالعمل‌های اجرایی نظارت بر روند برگزاری انتخابات که انجام می شود .
حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه این هیت‌های نظارت بر تمامی مراحل ثبت نام و تعیین صلاحیت، تشکیل هیئت‌های اجرایی و برگزاری انتخابات نظارت خواهد داشت گفت : این انتخابات با نظارت دقیق اعضاء این شورا صد در صد قانونی برگزار خواهد شد.
وی از مردم خواست چنانچه در روند انتخابات قصور یا تخلفی مشاهده می‌کنند هیت‌های نظارت را مطلع کنند تا با آن تخلف برخورد شود.
استاندار یزد نیز در این همایش با اشاره به اهمیت نقش هیئت‌های نظارت و اجرایی در حفظ سلامت انتخابات گفت: هیئت‌های نظارت و اجرایی استان می‌توانند با ایجاد تعامل بیشتر و دوری از هر گونه خط کشی‌های سیاسی، فضای جامعه را برای برگزاری یک انتخابات پرشور آماده کنند.
طالبی به مشارکت بالای مردم استان در انتخابات دوره دهم مجلس اشاره کرد و افزود: آن انتخابات در سایه حضور متنوع نامزد‌ها از طیف‌های مختلف توانست پرشور برگزار شود و امیدواریم انتخابات دور یازدهم مجلس نیز همانند دوره گذشته پرشور و با حضور نامزدانی از طیف‌های مختلف برگزار شود.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..