ایستگاه های اتوبوس شهر یزد مجهز به وای فای می شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد ، از طرح‌های تشویقی شهرداری برای آشتی یزدی‌ها با ناوگان اتوبوسرانی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزشفیعی با اشاره به کاهش استفاده شهروندان یزدی از سیستم حمل و نقل عمومی، از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های تشویقی برای بهبود این وضعیت خبر داد.

 
وی با بیان اینکه طرح‌های تشویقی با مشارکت بخش خصوصی تا نیمه سال آینده اجرا خواهد شد، گفت: این طرح با هدف صرفه‌جویی در مصرف بنزین، کاهش آلودگی هوا و ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل شهری به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اجرا خواهد شد.
 
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: در همین راستا کاربری‌های جدید و متنوعی را برای برخی از ایستگاه‌های اتوبوس مانند گیشه‌های بانکی، نصب دستگاه کارتخوان و حتی محل دریافت کالا‌های پستی و فروشگاهی، تعریف خواهیم کرد.
 
شفیعی با اشاره به وجود ۱۴۰۰ ایستگاه اتوبوس در سطح شهر یزد، افزود: علاوه بر مناسب‌سازی ایستگاه‌های موجود برای تعدادی از ایستگاه‌های پرتردد شهر ، برای رفاه شهروندان به ویژه کودکان و سالمندان، سرویس‌های بهداشتی در نظر گرفته خواهد شد.
 
 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد همچنین از برنامه تجهیز ایستگاه‌های اتوبوس شهر یزد به وای فای نیز خبر داد و گفت: علاوه بر این امکان، مقرر است تا جهت تشویق شهروندانی که از ناوگان حمل و نقل شهری برای تردد بهره می‌گیرند، خدماتی مانند شارژ رایگان کارت شهروندی به آن‌ها ارائه شود.
 
شفیعی همچنین اضافه کرد: در نظر داریم تا برخی ایستگاه‌های اتوبوس شهر را به مانیتور و مسیریاب مجهز کنیم و از طریق تجهیز اتوبوس‌ها به جی. پی. اس، مسافران را از مسیر اتوبوس‌ها مطلع کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..