رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی یزد:

ده نقطه گردشگری یزد برای استفاده معلولین در حال بهسازی است

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد در نشست خبری اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین با عنوان یزد شهر دوست دار معلول، ‌گفت: ۱۰ نقطه گردشگری یزد برای استفاده معلولین در حال مناسب سازی و بهسازی است.‌

به گزارش یزدی نیوزنشست خبری اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین با حضور "سپنتا نیکنام" رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد، "جمال الدین عزیز‌ی" شهردار یزد، "حسین صالحیان" معاون خدمات شهری شهرداری روز سه شنبه پنجم آذر ماه با اهالی رسانه استان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد و دست اندرکاران این جشنواره اهداف، برنامه ها و دستاوردهای اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین یزد را تشریح کردند.

‌ رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر یزد در این نشست گفت: در بودجه شهرداری ردیف ویژه ای برای طرح‌های عمرانی شهرداری و مناسب سازی محیط شهری برای معلولان اختصاص یافته است.
"سپنتا نیکنام" با بیان این که در حال حاضر ۱۰ نقطه گردشگری ‌یزد به عنوان شهر میراث جهانی برای استفاده معلولین مناسب سازی و در حال بهسازی است، ‌ادامه داد: امیدواریم با برگزاری رویدادهایی مانند اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین بیش از پیش زیرساخت های تبدیل شدن یزد به شهر دوستدار معلول فراهم شود.
وی افزود: ماهیانه ۱۷ میلیون تومان از سوی شورای اسلامی شهر یزد برای حمل و نقل معلولان پرداخت می شود.
نیکنام خاطرنشان کرد: تحقق حقوق معلولان با همراهی و همدلی مسوولان صورت می گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد معلولیت‌ ضایع نخاعی را از شدیدترین نوع معلولیت‌ها دانست و گفت: اگر شهر برای این نوع معلولیت آماده شود، برای سایر معلولیت‌ها نیز قابل استفاده است.
نیکنام در پایان با اشاره به ضرورت توجه شهر به اقلیت‌هایی مانند معلولان، تصریح کرد: معلولان را به عنوان اقلیت‌های جامعه باید به حداقل حقوقشان برسانیم و نیازهای این قشر را برآورده کنیم زیرا شهری که نتیجه اقدامات آن به زندانی و خانه نشینی معلولان منتهی می‌شود، شهری معلول است و مدیران آن بدون توجه به این قشر مدیرانی معلول هستند.
شهردار یزد نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی نهضت مناسب‌سازی فضای عمومی، مناسب‌سازی معابر شهری و ابنیه تاریخی، کسب عنوان یزد شهر دوستدار معلول، تلاش برای تبدیل شدن یزد به شهر در دسترس معلولان، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و توجه بیش از پیش به حقوق شهروندی ازجمله اهداف اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین است.
"‌جمال الدین عزیزی" خاطر نشان کرد: برگزاری این جشنواره یک حرکت فانتزی ، تبلیغاتی و شعاری نیست بلکه در پلان مدیریت شهری ما موظف هستیم که شهر ‌را برای اقشار مختلف جامعه مناسب سازی کنیم.
عزیزی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره حرکت خوبی خواهد بود تا مناسب سازی در شهر را دنبال کنیم و شاهد حضور معلولان در سطح جامعه باشیم، تصریح کرد: ۱۵ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری ویژه معلولان در شهر یزد آماده سازی شده است.
دبیر جشنواره ملی گردشگری معلو‌لین و معاون خدمات شهری شهرداری یزد هم در این نشست گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایفی که دستگاه‌ها در قبال شهروندان دارند، این است که شرایطی به وجود آورند تا همه شهروندان با آسودگی و خیال راحت در شهر زندگی کنند.
"حسین صالحیان" افزود: این جشنواره در ‌دو مرحله از دهم تا بیستم آذرماه با حضور ۷۰ نفر از نمایندگان انجمن‌های ضایع نخاعی کشور به میزبانی یزد شهر میراث جهانی برگزار می‌شود.
 
★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

بخش نظردهی بسته شده است..