مدیر کل ارشاد یزد:

تئاتر خیابانی تحرک و پویایی را در شهر پیاده می‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: تئاتر خیابانی قالبی هنری است که نشاط اجتماعی، سرزندگی، تحرک و پویایی را در شهر پیاده می‌کند.

به گزارش یزدی نیوز«مجید جوادیان‌زاده» در نشست خبری سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی چتر زندگی یزد که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار برگزار شد، با بیان این‌که هنر تئاتر، هنری تاثیرگذاری است و پیام‌های اجتماعی را به درستی و به شکل کاملتری نسبت به هنرهای دیگر منتقل می‌کند، اظهار کرد: از این زبان می‌توان برای مطرح کردن دغدغه‌های اجتماعی استفاده کرد.

 
وی با اشاره به آزادتر شدن قالب‌های هنری در عصر کنونی، افزود: با رویکردی آینده پژوهانه، می‌توان گفت که سمت و سوی کلیه هنرها به سمت شهری شدن و خیابانی شدن در حرکت است و ما داریم از فضای صرفا کلاسیک و تخصصی اجرای هنری جدا می‌شویم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان این که در گذشته سالن‌های نمایش تخصصی و یا قاب عکسی بودند، گفت: به تدریج پلاتوها و تئاترهای مدرن جایگزین سالن های قاب عکسی شدند.
 
جوادیان زاده در ادامه با بیان این‌که هنر نمایشی، ارتباط بی واسطه تری با مردم ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در واقع هنرمند به جای مستقر شدن در یک مکان به درون شهر و جامعه می‌رود و تاثیر بی واسطه تری هم می‌گذارد.
 
عضو شورای سیاست گذاری جشنوار ملی تئاتر چتر زندگی با اشاره به نقش تئاترهای خیابانی در تقویت اندیشه و تخیل جمعی، بیان کرد: برگزاری این چنین جشنواره‌ها می‌تواند به کشف استعدادهای جوانان کمک کرده و علاقمندان با گروه‌های نمایشی در ارتباط باشند.
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که یکی از مهمترین دستاوردهای این دوره جشنواره ملی چتر زندگی کارکرد جدید شهری است، خاطرنشان کرد: فضای شهر می تواند با برگزاری این چنین رویدادهایی با معناتر و با نشاط تر باشند.
 
جوادیان‌زاده توجه به مسائل مرتبط با خانواده و آسیب‌های نسل جوان از جمله موضوعات دیده شده در این دوره جشنواره دانست و بیان کرد: به دلیل عام بودن تئاتر خیابانی موضوعات عام مثل خانواده در نظر گرفته شد که سنجش تاثیر این موضوع هم در مردم آسان نیست ولی در حقیقت از بازتاب رسانه‌ها و نقد و نظر آنها می‌توانیم تاثیرات غیر مستقیم این موضوع را احساس کنیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..