۱۵ درصد اطفال یزدی از تغذیه انحصاری شیر مادر محرومند

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به ضرورت نهادینه سازی فرهنگ تغذیه با شیرمادر، گفت: حدود 15 درصد اطفال زیر یکسال شهرستان یزد از تغذیه انحصاری با شیر مادر محروم هستند.

به گزارش یزدی نیوزدکتر«علی‌اکبر موسوی» در کمیته شهرستانی بررسی اقدامات ۱۰ گانه بیمارستان‌های دوستدار کودک ضمن تشریح شاخص‌های شیر مادر و اهمیت تغذیه انحصاری با شیر مادر خواستار مشارکت همه جانبه ی مدیران بیمارستان های دوستدار کودک و مروجین تغذیه با شیر مادر شد.

 
وی با بیان این که نزدیک به  15 درصد اطفال زیر یک سال در یزد از نعمت تغذیه انحصاری با شیر مادر محروم هستند، افزود: با پرداختن به رویکرد ایجاد بیمارستان های دوستدار کودک و همچنین راه‌اندازی بانک شیر مادر امیدواریم یزد بتواند به شاخص های بهداشتی مورد انتظار در این زمینه دست پیدا کند.
 
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد در ادامه با مثمرثمر دانستن پایش های بیمارستانی در این شهرستان،‌گفت: در راستای راه‌اندازی و ساخت اتاق شیردهی در مراکز سلامت و برخی از ادارات و به منظور حمایت ازحقوق مادران و نوزادان، حمایت مسئولین و مدیران دستگاه‌ها از این مهم الزامی است .
 
موسوی در پایان ضمن تبیین مجدد دستورالعمل های ترویج تغذیه با شیر مادر، در جریان نقطه نظرات و انتظارات کارشناسان ، مشاورین و متخصصین امر قرار گرفت و قول های مساعد در این زمینه داده شد .
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..