با شعار هر خانه یک کارگاه دایر شد؛

اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای خرد در ابرکوه

اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌ وکارهای خرد شهرستان ابرکوه در راستای توسعه و ترویج مشاغل خانگی و تحقق شعار رونق تولید، در محل بیت العباس‌(ع) این شهرستان دایر شد.

به گزارش یزدی نیوزهم‌زمان با هفته بسیج و کارآفرینی، اولین نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب‌ و کارهای خرد شهرستان ابرکوه در قالب ۵۰ غرفه شامل صنایع‌دستی، فرآورده‌های لبنی، محصولات غذایی، محصولات فرآوری شده بخش کشاورزی، هنرهای دستی، کتاب و محصولات فرهنگی، دستاوردهای بسیج سازندگی افتتاح شد.

 
کلیه غرفه‌داران در این نمایشگاه همچون سایر نمایشگاه‌های دیگر درخواست راه‌اندازی یک بازارچه یا نمایشگاه دائمی را برای ارائه محصولات خود از مسئولان بازدیدکننده داشتند و فروش بهتر محصولات خود و یافتن یک بازار فروش نسبتاً پایدار را در گروی ایجاد این بازارچه دائمی در شهرستان عنوان کردند.
 
رتبه اول ابرکوه در دریافت تسهیلات اشتغال
 
«علی‌اکبر اسحاقی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به این که یکی از کارآفرینان شهرستان تقبل کرده است که بازارچه دائمی مورد درخواست غرفه‌داران را ایجاد کند، بخش دولتی نیز همچون گذشته حمایت‌های لازم را در این زمینه خواهد داشت.
 
وی در رابطه با توسعه مشاغل خانگی در شهرستان ابرکوه، افزود: سهمیه شهرستان از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری تنها ۱۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با استقبال کم‌نظیر کارآفرینان و تولیدکنندگان شهرستان توانست بالاترین آمار تسهیلات دریافتی و بالاترین آمار طرح‌ها را از بین شهرستان‌های استان به خود اختصاص دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تعداد ۲۵۰ طرح ارائه و مبلغ ۲۶ میلیارد تومان به آن‌ها اختصاص یافت که از این تعداد ۱۶۰ طرح با اعتباری بالغ‌ بر چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، مربوط به راه‌اندازی مشاغل خانگی بوده است.
 
اسحاقی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم هر خانه را به یک کارگاه تبدیل کنیم، کارآفرینان نیازمند فراگیری آموزش‌های حرفه‌ای و تخصصی هستند تا بتوانند بازار فروش محصولات خود را پیدا کنند که یکی از این راهکارها آشنایی با کسب‌ و کارهای اینترنتی و بازاریابی خارج از شهرستان، از طریق اینترنت است.
 
هر خانه یک کارگاه، بهانه‌ای برای رونق تولید
 
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام‌ جمعه ابرکوه نیز از تلاش و همت بلند بانوان در برپایی نمایشگاه مذکور قدردانی کرد و گفت: «هر خانه یک کارگاه» تنها یک شعار نیست بلکه با عنایت به‌ عنوان انتخاب شده برای سال یعنی رونق تولید، باید بهانه‌ای باشد که برای همیشه زمینه کار و کارآفرینی در خانه‌ها فراهم شود.
 
وی اظهار کرد: آنچه در اذهان جوانان به‌ عنوان کار القا شده، داشتن شغل اداری و دولتی است در حالی‌ که باید این دیدگاه تغییر کرده و اشتغال شخصی و غیردولتی مرسوم شود. دولت تنها می‌تواند با تسهیلات و حمایت‌های اداری، کارآفرینان را یاری دهد.
 
حجت‌الاسلام حسینی تأکید کرد: با توجه به اینکه ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور است، صنایع‌دستی و تولیدات کارآفرینان آن هم باید در کنار آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری آن عرضه شود. لذا میراث فرهنگی باید بستری برای ارائه آثار تولیدکنندگان بومی ایجاد و زمینه همکاری با هنرمندان را فراهم کند.
 
بستر مناسب معرفی و عرضه تولیدات خانگی
 
«ناصر زارع» رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان هدف از برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ کار، حمایت از تولیدات داخلی، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه و کمک به اقتصاد خانوارها از محل فروش محصولات و بازاریابی، ترغیب افراد بیکار جهت روی آوردن به کارآفرینی و رونق مشاغل خانگی عنوان کرد.
 
وی اضافه کرد: برپایی این نمایشگاه‌ها همچنین سبب شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گروه‌های هدف و فراهم کردن بستر مناسب برای معرفی و عرضه محصولات غرفه داران می‌شود.
 
زارع ادامه داد: ترویج و نهادینه کردن تولیدات و مشاغل خانگی موجب رونق کارآفرینی در جامعه شده و حمایت از کسب‌وکارهای کوچک از جمله مهم‌ترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی در این برهه زمانی است.
 
نمایشگاه مذکور با همکاری موسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها، سازمان مردم‌نهاد آوای درون زندگی کویر، انجمن سرو نگین بی‌همتای کویر، موسسه مردم‌نهاد ره‌آورد پویایی (عروج) و موسسه مردم‌نهاد ایستگاه همدلی‌ برگزار شد.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..