معاون سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

اجرای طرح امام محله به منظور احیای کارکردهای واقعی مساجد در کشور

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور از اجرای طرح امام محله به منظور احیای کارکردهای واقعی مساجد در کشور خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز حجت الاسلام سیدناصر میرمحمدیان در نشست با مدیران ادارات تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به تغییرات صورت گرفته در برنامه ها و رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: سوق دادن فعالیت ها به محوری‌ترین و معنویترین مکان رروی زمین یعنی مساجد از مهمترین رویکردهای سازمان تبلیغات اسلامی در دوران جدید فعالیت است.

 
وی با اشاره به ارکان موثر  در هر مسجد بیان کرد: تبدیل مساجد به محور فعالیت ها در هر محل تنها با بهره گیری از ظرفیت روحانیون به عنوان موتور محرک مساجد امکان پذیر است.
 
میرمحمدیان عنوان کرد: در این راستا جلساتی با روحانیون مستقر به عنوان اولین گروه از روحانیون مرتبط با سازمان تبلیغات اسلامی در دستور کار قرار گرفت و با حضور در محل استقرار روحانیون ارزیابی هایی نسبت به فعالیت، محل فعالیت، نوع فعالیت، پایگاه مردمی آنها صورت گرفت.
 
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت کشور در روستاها و ۷۵ درصد در شهرها ساکن هستند، افزود: توجه به بحث امام جماعات مساجد در شهرها از جمله موارد مغفول مانده در سالهای گذشته بوده که در قالب طرح امام محله مورد توجه قرار گرفته است.
 
میرمحمدیان با اشاره به اجرای طرح امام محله به منظور احیا کارکردهای واقعی مساجد خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح بازیابی نقش واقعی مساجد و رسیدن این مکان مقدس به کارکردهای واقعی خود منطبق بر معیارهای  مسجد طراز اسلامی است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..