رییس سازمان حمل و نقل شهر یزد خبر داد؛

تجهیز ۱۵ اتوبوس‌ ناوگان شهری یزد به رمپ معلولان

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از ساماندهی و مناسب‌سازی تعدادی از اتوبوس‌ها و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس شهر یزد برای معلولان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«محمدرضا شفیعی» با اشاره به تجهیز ۱۵ دستگاه اتوبوس به رمپ دستی ویژه استفاده انواع معلولیت‌ها به ویژه جسمی و حرکتی یزد، اظهار کرد: ۱۴ دستگاه اتوبوس با هزینه حدود ۷۰ میلیون تومان به رمپ دستی تجهیز و یکی از این اتوبوس‌ها برای اولین بار در یزد به رمپ برقی تجهیز شده است.

 
وی با بیان این که رمپ برقی مذکور با استفاده از توان داخلی سازمان حمل و نقل بار و مسافر طراحی و ایجاد شده است، گفت: این رمپ با استفاده از پمپ باد فعالیت می‌کند و شاسی آن پایین می‌آید و افراد معلول و حتی ویلچری می‌تواند از آن به سهولت استفاده کنند.
 
این مسئول از آماده شدن تاکنون هفت دستگاه از این اتوبوس برای جشنواره گردشگری معلولان در یزد خبر داد و با اشاره به تلاش برای آماده‌سازی هشت اتوبوس مناسب‌سازی شده دیگر در بازه زمانی برگزاری جشنواره که از دهم تا بیستم آذرماه برگزار خواهد شد، گفت: این اتوبوس‌ها پس از جشنواره در اختیار حمل و نقل شهروندان معلول یزدی قرار خواهد گرفت.
 
وی با بیان این که اتوبوس‌هایی با شاسی‌های بلند قابلیت تجهیز به رمپ ندارند، گفت: علاوه بر مناسب‌سازی اتوبوس‌ها، پیگیر ساماندهی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های اتوبوس برای معلولان نیز هستیم تا با ایجاد سایبان و پل مناسب تردد انواع افراد معلول را تسهیل کنیم.
 
شفیعی در پایان نیز یادآور شد: طرح مناسب‌سازی پیاده‌روها جهت معلولان و سالمندان نیز تقریباً در تمام سطح شهر متناسب با وضعیت و قابلیت پیاده‌روها از سوی شهرداری‌ها در حال اجراست.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..