راه اندازی باشگاه کار آفرینان نوجوان در یزد

باشگاه کارآفرینان نوجوان با هدف حمایت از نوجوانان ایده پرداز و آموزش نوجوانان در حوزه کارآفرینی در یزد راه اندازی شد.

به گزارش یزدی نیوز مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در آیین راه اندازی و آغاز به کار این باشگاه  گفت : ۷۶ دانش آموز از بین ۱۰۵ دانش آموز با حضور در آزمون برای شرکت در دوره های این باشگاه انتخاب شدند.

فریبا آیت اللهی با اشاره به  اینکه در این باشگاه آموزش های مهارتی و انگیزشی برای دانش آموزان ارائه خواهد شد  گفت : ۲۷ جلسه آموزشی در این باشگاه برگزار خواهد شد و امیدوار به تداوم این دوره ها هستیم تا خروجی مناسب و تاثیرگذار را شاهد باشیم.
وی با اشار به  اینکه اصلی ترین مشکل، نبود مهارت است اضافه کرد: لازمه پیشرف و توسعه توجه به مهارت افزایی است و این مهم در باشگاه کارآفرنان نوجوان مورد توجه قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد هم در این آیین با بیان اینکه در بحث آموزش های اشتغال مدیون سازمان فنی و حرفه ای هستیم اظهار داشت: آموزش مقدمه ای برای ورود به امر اشتغال است که برمبنای توانمندسازی است.
محسن علیزاده با اشاره به  اینکه یکی از دغدغه های ما در حوزه اشتغال، آموزش و مهارت افزایی است ادامه داد: با فراگیری مهارت ها در حوزه اشتغال، خانواده ها به استقلال می رسند و می توانند روی پای خود بایستند و از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.
وی با اشاره به اینکه یک جامعه پرنشاط مدیون داشتن اشتغال به ویژه کارآفرینی است افزود: کارآفرینان طرح های خوبی در حوزه اشتغال دارند اما دانش آموزان ما با نگاهی به دانشگاه وارد می شوند که انتظار تامین شغل دولتی دارند و نمی توانند یا نمی خواهند از سواد و دانش خود برای کارآفرینی و اشتغال استفاده کنند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی  یزد با بیان اینکه بیکاران استان یزد را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند تصریح کرد: استان یزد الحمدلله وضعیت اشتغال خوبی دارد و به همین دلیل است که مهاجرپذیر است و اینکه بگویند یزد بیکاری بالایی دارد اشتباه است چون فارغ التحصیلان ما اهل انجام هرکاری نیستند آمار بیکاری بالا رفته است.
وی با تاکید بر توجه به کارآفرینی و اشتغالزایی از سوی فارغ التحصیلان اظهار داشت: توجه به آموزش های کارآفرینی و مهارت آموزی از دوران نوجوانی باید آغاز شود و نوجوانان ما کارآفرینی را یادبگیرند و برای خود و دیگران اشتغال ایجاد کنند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
 

بخش نظردهی بسته شده است..