افزایش ۱۱ برابری شیوع آنفولانزا در یزد

ابتلا به آنفولانزا در بین یزدی‌ها به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش یزدی نیوز کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان یزد ، از افزایش ۱۱ برابری ابتلا به آنفولانزا در یزد خبر داد و گفت: موارد مثبت آنفولانزا با تاییدیه آزمایشگاه در سال گذشته ۵ مورد بوده است که این آمار امسال به ۵۵ مورد رسیده است.

اوزی نژاد همچنین به آمار ابتلا به شبه آنفولانزا در استان اشاره کرد وافزود: از ابتدای سال ۹۸ تا امروز ۵۰۲ مورد ابتلا به شبه آنفولانزا گزارش شده  که این آمار در همین مدت در سال گذشته ۴۷۶ مورد بوده است.
وی با اشاره به اینکه افراد زیر پنج سال و بالای ۶۵ سال گروه سنی در معرض خطر هستند گفت: بیماران مزمن قلبی، تنفسی، آسم، دیابت و زنان باردار نیز بشترین گروه آسیب پذیر و در معرض خطر هستند.
کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شهرستان یزد رعایت فاصله حداقل یک متر از فرد مبتلا ، شستن مرتب دستها، گرفتن دست جلوی دهان هنگام عطسه، دفع مناسب دستمال آلوده و نبردن دست به سمت صورت پس از استفاده از وسایل عمومی از جمله پول را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این بیماری برشمرد.
آنفولانزا بیماری ویروسی در انواع مختلف است که هرساله نیز نوع آن تغییر کرده و دارای علائمی، چون درگیری دستگاه تنفسی، تب و لرز، بدن درد، سرفه و در برخی موارد تهوع و استفراغ است که حتی در برخی موارد منجر به مرگ نیز می‌شود.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..