فرمانده سپاه الغدیر استان یزد:

بسیج و سپاه در تلاش برای تحقق تمدن اسلامی در دنیا هستند

فرمانده سپا الغدیر استان یزد گفت: بسیج و سپاه که هر دو از یک پیکر هستند، برای تحقق تمدن اسلامی در دنیا تلاش می کنند.

به گزارش یزدی نیوز سرهنگ رضا پورشمسی، در دیدار نخبگان بسیجی استان یزد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب، آن چیزی که مقام معظم رهبری از همه خواستند، ادامه مسیر انقلاب پس از حرکت‌های پرفراز و نشیب ۴۰ ساله انقلاب و برای شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

 
وی با اشاره به اینکه بسیجیان آماده بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی هستند، افزود: امروز مدعی هستیم که به زودی بر اساس یک تفکر الهی و ولایی، تمدن بزرگ اسلامی را در جهان تشکیل می‌دهیم.
 
پورشمسی بیان کرد: به زودی فرهنگی در جامعه تشکیل می‌شود که فرهنگ علوی با ویژگی‌های یتیم نوازی، خدمت‌گذاری به مردم، رفع محرومیت‌ها و برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا است.
 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه فرهنگ ما از فرهنگی تشکیل می‌شود که قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) پایه آن است، گفت: با این تفکر و فرهنگ تمدنی جهانی شکل می‌گیرد و نهادهایی باید در بسیج شکل بگیرد که بتوانند در این عرصه حرکت و فعالیت کنند. 
 
پورشمسی خاطرنشان کرد: امروز بسیج در بیش از ۲۰ قشر متفاوت، بر اساس نظامات دینی و ولایی اقدام به نهادسازی کرده و در تمام حوزه‌هایی که جامعه امروز در ارتباط با آن است، به فعالیت‌های متعددی پرداخته است.
 
وی ادامه داد: ما از یک حرکت ولایت‌مدارانه بر اساس مبنای دینی حرکت می‌کنیم و در راستای تمدن سازی اسلامی در جامعه و لبیک به مقام معظم رهبری تلاش می‌کنیم.
 
پورشمسی با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج به هیچ عنوان جداپذیر از یکدیگر نیستند، عنوان کرد:  سپاه و بسیج دو واژه در یک روح، فرهنگ و تفکر هستند و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نیز در مورد این دو فرمودند که از شما راضی هستم البته قانع نیستم.
 
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با تاکید بر اینکه بحث جوانگرایی در گام دوم انقلاب به معنای پیرزدایی نیست، تصریح کرد: حرکت یک جوان، انرژی و نشاط جوانی منهای محافظه کاری در کنار راهبردهایی که پیران و بزرگان جامعه مطرح می کنند، معنای جوان ماندن و جوانگرایی است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..