اجرای آثار سومین جشنواره ملی چتر زندگی در پارک‌های یزد

دبیر اجرایی سومین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی «چتر زندگی» از اجرای ۱۸ نمایش این جشنواره در پارک‌های سطح شهر یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«احمد ندافی»با اشاره برگزاری سومین دوره جشنواره ملی چتر زندگی از هشتم تا یازدهم آذرماه در محل گذر فرهنگ و هنر یزد، اهمیت برگزاری این جشنواره را یادآور شد و اظهار کرد: آشتی دادن اقشار مختلف جامعه با تئاتر و همچنین معرفی ظرفیت این هنر نمایشی از جمله مهمترین اهداف برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی چتر زندگی است.

 
وی مشارکت هنرمندان تمام استان‌های کشور را یکی از ویژگی‌های این دوره جشنواره ملی چتر زندگی دانست و گفت: بعد از بازبینی ۱۵۸ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۸ اثر به بخش مسابقه راه یافتند.
 
ندافی تصریح کرد: از تعداد کل آثار راه یافته به بخش مسابقه ۱۴ اثر از استان‌های تهران، تبریز، خوزستان، لرستان، بوشهر، قزوین، ایون غرب، اصفهان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ملایر، تفرش، زاهدان، آبادان و چهار اثر از استان یزد انتخاب شدند. 
 
این مسئول با اشاره به ظرفیت هنرمندان بومی در حوزه‌های مختلف نمایشی، بیان کرد: ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار هنرمندان یزدی از دیگر اهداف برگزاری این دوره جشنواره ملی تئاتر چتر زندگی در این استان است.
 
وی با بیان این که توسعه اجتماعی بیش از پیش مستلزم حمایت از هنرمندان و تلاش برای سطح کیفی آثار هنری است، گفت: امیدواریم با برگزاری این چنین رویدادهای فرهنگی و هنری زمینه استفاده بیش از پیش از ظرفیت هنرمندان برای در استان یزد فراهم شود.
 
این مسئول در پایان سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های این دوره جشنواره، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، علاوه بر اجرای برنامه محوری، آثار راه یافته به بخش رقابت جشنواره در پارک‌های مختلف سطح شهر یزد اجرا می‌شوند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..