​ثبت بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در محورهای مواصلاتی یزد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در هفت ماهه‌ی نخست امسال در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده است.

به گزارش یزدی نیوز«علی علیخانی» در این رابطه تصریح کرد: در هفت ماهه‌ی نخست امسال تردد بیش از هشت میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه سبک و سنگین، به کمک  دستگاه‌های ترددشمار نصب شده در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

 
وی افزود: براساس آمارهای این مدت، بیش از شش میلیون و ۳۵۰ هزار خودروی عبوری از جاده‌های استان وسایل نقلیه سبک و بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار خودروی آن مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده است.
 
علیخانی ادامه داد: بیشترین ترددها در هفت ماهه‌ی نخست امسال به ترتیب در محورهای یزد- اصفهان و بلعکس و مسیر یزد- کرمان و بلعکس به ثبت رسیده است.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اضافه کرد: محور یزد – شیراز و بلعکس نیز پس از محورهای مذکور، بیشترین میزان تردد وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده است.
 
وی از اصلاح شیب شیروانی راه‌های استان نیز خبر داد و اظهار کرد: به منظور بهینه‌سازی عملیات اجرایی، نقاطی از شبکه جاده‌ای که بر اساس تحلیل تصادفات سال‌های گذشته، دارای بالاترین آمار واژگونی‌ها بوده با همکاری پلیس راه استان شناسایی و در اولویت برنامه اصلاح شیب قرار گرفته است.
 
علیخانی در ای رابطه متذکر شد: ساختار راه‌های استان مطابق با استانداردهای فنی است لذا ایراد و نقصی در شیب‌های شیروانی شبکه جاده‌ای استان اعم از روستایی، اصلی و شریانی وجود ندارد اما به منظور کاهش صدمات تصادفاتی که به دلیل بی‌توجهی رانندگان و خواب آلودگی آنها روی می‌دهد، شیب‌ها اصلاح می‌شوند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..