مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

۳۸ درصد دانش آموزان یزد در هنرستانها تحصیل می کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستانها تحصیل کنند، گفت: این اکنون در استان یزد به ۳۸ درصد رسیده است.

به گزارش یزدی نیوز عباسعلی دانافر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه مقرر شده تا پایان برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد دانش آموزان در هنرستانها مشغول به تحصیل شوند، اظهار داشت: در حال حاضر این آمار در استان یزد به ۳۸ درصد رسیده که میانگین کشوری آن ۳۷ درصد است.

 
وی با بیان اینکه ۱۲ درصد از برنامه ششم عقب هستیم، افزود: یکی از چالش های مهم استان یزد حجم انبوهی از دانش آموزان دارای مدرک اما فاقد مهارت است که برای رفع این مشکل، از دبستان تا متوسطه راهکار و محتواهایی تدوین شده است.
 
دانافر عنوان کرد: اکنون هم فضای جامعه، هم پذیرش خانواده ها و هم علاقمندی دانش آموزان برای تحصیل در هنرستانها خوب است اما مشکل موجود برای رسیدن به برنامه، کمبود فضاهای آموزشی هنرستانی است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: هنرستانهای موجود مستهلک هستند به نحوی که عموم هنرستانهای استان بالای ۳۵ سال سن دارند ضمن اینکه از نظر تجهیزات نیز کمبودهای بسیاری دارند به نحوی یا اصلا تجهیزات ندارند یا تجهیزات آنها بسیار فرسوده است.
 
وی، کمبود نیروی انسانی برای آموزش به هنرستانی‌ها را نیز یکی دیگر از مشکلات موجود دانست.
 
 جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با دستور جلسه وضعیت هنرستانهای فنی و حرفه ای، وضعیت موجود فضاهای آموزشی، تجهیزات و چالش ها و در خواست های مورد نیاز همچنین آموزش و پرورش استثنایی به ریاست استاندار یزد برگزار شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..