دومین جشنوار انار عقدا برگزار شد

دومین جشنواره انار عقدا به شکرانه‌ی برداشت این محصول توسط کشاورزان بخش عقدای شهرستان اردکان با استقبال پرشور مردم استان یزد برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز«محسن میرجانی ارجنان» رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان در حاشیه این جشنواره با اشاره به استقبال پرشور مردم استان و دیگر استان‌های کشورمان از جشنواره انار عقدا، گفت: بخش «عقدا» یکی از کانون‌های اصلی تولید انار در شهرستان اردکان به شمار می‌آید که به عنوان شاخص‌ترین و خوش طعم‌ترین انارهای استان یزد در کشور نیز از آن یاد می‌شود.

 
وی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی بیشتر انار عقدا و ارتقای دانش فنی برای تولید بیشتر این محصول در عقدا بود که خوشبختانه با حضور پررنگ مردم، شاهد معرفی جاذبه‌های گردگردشگری این منطقه نیز به علاقمندان حوزه گردشگری نیز بودیم.
 
رئیس میراث فرهنگی اردکان در پایان نیز افزود: مراسم محلی پخت رب انار، ارائه فرآورده‌های انار و همچنین برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.
 
اجرای موسیقی سنتی، اجرای برنامه توسط گروه ناشنوایان، قرعه‌کشی سفر زیارتی مشهد مقدس و برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که البته حضور هنرمندان و چهره‌های شاخص هنری کشور و استان نیز بر جاذبه‌های آن برای عموم افزوده بود.
 
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..