وزیر ارشاد در پایان سفر به یزد خبر داد؛

انعقاد موافقت‌نامه فرهنگی به ارزش ۸۲۷ میلیارد ریال با استان یزد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انعقاد موافقت‌نامه فرهنگی به ارزش 827 میلیارد ریال با استان یزد برای اجرای برنامه‌های زیربنایی در حوزه فرهنگ و هنر این استان خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«سید عباس صالحی» در آخرین برنامه سفر تقریباً سه روزه‌ی خود به یزد در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این سفر پرداخت  اظهار کرد: در سفر به یزد که شانزدهمین سفر استانی بنده در دوران تصدی وزارت بود،  برنامه‌های مختلفی انجام شد ولی سعی کردیم در همین مدت کوتاه نیز با اقدامات راهبری، نقشه فرهنگی هنری استان را تا پایان سال ۱۳۹۹ ترسیم کنیم.

 
وی در این باره به تنظیم موافقت‌نامه فرهنگی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استان‌ یزد در راستای هم‌افزایی اعتبارات ملی و اعتبارات استانی برای تحقق سریع‌تر برنامه‌های زیربنایی در حوزه فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه در حوزه‌های مختلف می‌تواند مسیر فرهنگ و هنر استان یزد را تا ۱۶ ماه آینده پیش ببرد و امیدواریم از این طریق شاهد توسعه زیرساخت‌ها و تحولات خوبی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان یزد باشیم.
 
وزیر ارشاد در ادامه رقم ریالی این تفاهم‌نامه را ۸۲۷ میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: البته این بودجه جدای از اعتبار در نظر گرفته شده برای تالار یزد است که امیدواریم با تخصیص اعتبار ترمیمی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریالی تا پایان سال ۹۹ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
 
وی در مورد دیگر فضاها و زیرساخت‌های فرهنگی هنری دیده شده در این تفاهم‌نامه نیز اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی یزد تا پایان سالجاری، فاز دوم کتابخانه امام علی(ع) یزد، تکمیل مجتمع بافق، تکمیل مجتمع مروست و ساخت شش کتابخانه دیگر در استان از دیگر این مصوبات است.
 
به گفته این مقام مسئول، در این تفاهم‌نامه علاوه بر مسائل زیرساختی، تجهیز مراکز فرهنگی و هنری، اداری و مطالعاتی، حمایت از انجمن‌ها، هنرمندان و تشکل‌های دینی و دیگر بخش‌های فرهنگی و هنری استان نیز دیده شده و مدنظر قرار گرفته است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که تلاش بر این شد که عنوان پایتخت کتاب ایران بتواند اتفاقات خوبی را برای یزد داشته باشد، تصریح کرد: به خاطر انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران، برنامه‌های مختلف و مهمی در هفته کتاب به میزبانی این شهر برگزار شد و یزد در روز کتابدار میزبان قریب ۳۰۰ کتابدار نمونه کشور بود.
 
صالحی با اشاره به برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان، این شورا را فرصت شبکه‌ای مناسبی خواند که بعضاً استفاده مطلوب از آن نمی‌شود و در این باره اضافه کرد: آیین نامه مرکزی و استان‌های این شورا نیازمند تجدیدنظرهایی است که در دستور کار قرار دارد و معتقدیم حضور مسئولان ارشد استان‌ها در جلسات این شورا علاوه بر ایجاد هم‌افزایی بین مدیران، ضمانت اجرایی خوبی برای اجرای مصوبات شوراست.
 
وی در پاسخ به مشکلات رسانه‌ای خبرنگاران نیز اظهار کرد: متاسفانه فضای رسانه‌ای در چند سال گذشته دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله ورود یک‌ باره فضای مجازی که تبدیل به رقیب مطبوعات کلاسیک شد و موضوع کاغذ در رسانه‌های مکتوب شد که در مورد اخیر تلاش کردیم تلاظم این حوزه را کنترل کنیم و امیدواریم در نیمه دوم امسال از یارانه کاغذ مطبوعاتی به عنوان کالای اساسی استفاده بهتری کنیم.
 
وزیر ارشاد با اشاره به این‌که ۴۰ هزار تن برای کاغذ مطبوعات در نظر گرفته‌ شده است، تصریح کرد:  رقم بسیار خوبی را در فضای سفارش کاغذ داشتیم و امیدواریم که برای سال آینده شرایط بهتری را شاهد باشیم.
 
وزیر ارشاد در پایان نیز با اشاره به بیمه‌ خبرنگاران، در مورد گلایه‌هایی که در این مورد وجود داشت، عنوان کرد: تعدا خبرنگاران بیمه شده از سوی وزارت ارشاد از ۲۸ هزار نفر در سال ۹۵ به ۴۲ هزار نفر در سال گذشته و رقم ریالی آن بیش از دو برابر شده که برای دو سال رشد خوبی بوده ولی امسال با توجه به شرایط اقتصادی کشور شاهد این رشد نبودیم ولی همچنان آن را دنبال می‌کنیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..