رشد بی‌سابقه جمعیت عامل گرانی مسکن در اردکان!

فرماندار اردکان رشد بی‌سابقه جمعیت در این شهرستان و سیل مهاجران متقاضی شغل را عامل افزایش قیمت 55 درصدی قیمت زمین و مسکن اعلام کرد.

به گزارش یزدی نیوز«بهروز شهابی‌زاد» در جلسه شورای مسکن این شهرستان با بیان این‌ که بر اساس سرشماری سال ۹۵، بالاترین میزان رشد جمعیت در کشور به اردکان تعلق گرفته است، اظهار کرد: این افزایش جمعیت به همرای سیل مهاجرت‌های ناشی از مسئله اشتغال، موجب افزایش تقاضای مسکن در اردکان شده که با توجه به محدودیت زمین و مسکن، موجب افزایش قیمت‌ها در این حوزه شده است.

 
وی راهکارهای مهم تعدیل قیمت در این بخش را شامل بالابردن عرضه مسکن و افزایش حریم شهری و مواردی از این قبیل برشمرد و تصریح کرد: رشد بی‌سابقه جمعیت در بازه سال‌های ۸۵ تا ۹۵ به میزان ۵۵ درصد در اردکان باعث افزایش قیمت زمین و مسکن شده است.
 
فرماندار اردکان با اعلام این خبر که 'مسئله مسکن به‌ عنوان یکی از اولویت‌های شهرستان در سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور مطرح شد، تصریح کرد: در این رابطه از ظرفیت‌های مختلفی مانند احصای زمین‌های دولتی، وقف، درخواست بازنگری طرح تفصیلی و نیز استفاده از ظرفیت خیرین بهره خواهیم برد و امیدواریم این مسئله در یک بازه زمانی معقول به سرانجام برسد.
 
وی با بیان این‌ که با مسئله «فریز زمین» در شهرستان مواجه هستیم، تأکید کرد: در راستای سیاست‌های تعدیل قیمت و حل مشکل مسکن که یکی از دغدغه‌های مردم و نیز از برنامه‌های فرمانداری مطرح شده، انجمن خیرین مسکن‌ساز با هیئت‌امنایی متشکل از فرماندار، امام‌جمعه، شهردار، مدیرعامل انجمن استانی و مدیران بنیاد مسکن و راه و شهرسازی و سه نفر از خیران شهرستان تشکیل شده است.
 
شهابی‌زاد افزود: این انجمن به‌عنوان شعبه‌ای از انجمن استانی، اهداف و سیاست‌هایی نظیر جلب کمک‌های خیری برای تأمین مسکن نیازمندان، سیاست‌گذاری و تعیین خط مشی در امر عمران اراضی و فضاهای مناسب با کاربری‌های مسکونی را دنبال می‌کند.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..