مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:

نظام مهارتی باید در دانشگاه‌ها پیاده شود

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر این که علم همراه با مهارت، دانش است، اظهار کرد: مهارت آموزی دانشجویان برای فراهم کردن زمینه های اشتغال باید در اولویت قرار گیرد و نظام مهارتی را در دانشگاه‌ها پیاده کنیم.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین ریاحی» در گردهمایی دانشجویان دانشگاه علم و هنر که با هدف افزایش انگیزه و آشنایی دانشجویان با مباحث کارآفرینی و اشتغال برگزار شد، حوزه خدمات را فرصتی برای ایجاد مشاغل خانگی و کوچک دانست و افزود: فرآیند افزایش متقاضیان اشتغال امروز گریبان‌گیر همه کشورهای جهان است و با توجه به محدودیت های به وجود آمده در بخش تولید و ضرورت گسترش خدمات در ابعاد مختلف، بیشتر کشورها توجه ویژه‌ای به ظرفیت‌های این بخش برای ایجاد اشتغال دارند.

 
وی در این باره افزود: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۷۰  درصد از سهم اشتغال را حوزه خدمات در اختیار دارد در حالی که در کشور ما این آمار در حدود ۴۶ درصد است.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه نیز با بیان این که میل زنان برای حضور در بازار کار به مراتب افزایش یافته است، اظهار کرد: برخلاف گذشته تمایل زنان به تحصیل و کسب مهارت بیشتر شده و می‌خواهند در فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی مشارکت داشته باشند و به همین دلیل یکی از راه‌هایی که می‌تواند به اشتغالزایی کمک کند، تبدیل ایده به عمل یا همان کارآفرینی است.
 
وی یکی دیگر از دلایل بیکاری را مهاجرپذیر بودن استان یزد عنوان کرد و افزود: صنعتی بودن استان و فعالیت کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی، معادن و تبدیل شدن استان به یک قطب صنعتی موج مهاجرت کارگران را به استان سرازیر کرده است و باید با حمایت از مشاغل حوزه خدمات، برای متقاضیان شغل، اشتغالزایی کنیم.
 
ریاحی علم همراه با مهارت را دانش معرفی و خاطرنشان کرد: مهارت آموزی دانشجویان برای فراهم کردن زمینه های اشتغال باید در اولویت قرار گیرد و نظام مهارتی را در دانشگاه‌ها پیاده کنیم چرا که مهارت آموزی دانشجویان در طول دوران تحصیل، موجب اشتغال و کارآفرینی آنها در فارغ التحصیلی می‌شود.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تقویت نگاه خلاقانه و ایده‌پردازانه میان دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد و گفت: چندین سال است که با رونق گرفتن مشاغل خانگی بسیاری از افراد با ابداع و خلاقیت خود دست به کارهای خلاقانه‌ای می‌زنند که از لحاظ اقتصادی می‌تواند برای آن‌ها و کشور سودآور باشد و وظیفه دستگاه‌های اجرایی در حوزه آموزش و اشتغال، شناسایی و حمایت از این افراد است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..