فریب رشد کمی تولید کتاب را نخوریم؛ عرصه کتاب نیازمند حمایت بیشتر است

رئیس هیئت مدیره خانه فرهنگ صدوقی با بیان اینکه فریب رشد کمی تولید کتاب را نخوریم، گفت: عرصه کتاب نیازمند حمایت بیشتر است.

به گزارش یزدی نیوز، حجت الاسلام محمد صدوقی  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی که در خانه فرهنگ صدوقی برگزار شد اظهار داشت: حضور امام رضا(ع) در ایران سبب علاقه بسیار بیشتر ایرانیان به این امام همام شده است.

 
وی تصریح کرد: جدای از این موضوع، نفس هجرت آن حضرت به ایران و خراسان، دارای یک نقطه عطف تاریخی در تشیع است و حضور ایشان در ایران سبب علاقه و شناخت بیشتر مردم ایران و فراهم شدن بستری برای برنامه‌ها و مناظرات علمی در کشورمان بود.
 
رئیس هیئت مدیره خانه فرهنگ صدوقی خاطرنشان کرد: تعدیل آن علاقه مردم به یک علاقه اعتقادی، جدای از اینکه علاقه صرف قلبی باشد و عجین شدن آن با اعتقادات دینی و پایه‌گذاری حکومت دینی از آثار و برکات آن حضرت در ایران بود.
 
صدوقی افزود: پس از شهادت آن حضرت هم حضور مضجع ایشان در خراسان سبب شد که موقوفات بسیاری به برکات امام رضا(ع) در حوزه‌های علمی، رفاهی و موارد مختلف دیگر در کشور شکل بگیرد و علمای بزرگ بسیاری در ایران سکنی گزیدند.
 
وی با بیان اینکه در همین راستا می‌توانیم برگزاری چنین جشنواره‌هایی را هم  از برکات این حضور دانست و گفت: وقتی این میزان آثار مکتوب با موضوع فرهنگ رضوی تولید می‌شود از برکاتی است که سبب توجه بیشتر به آثار کیفی می‌شود.
 
 
رئیس هیئت مدیره خانه فرهنگ صدوقی ادامه داد: نباید فریب رشد کمی تولید کتاب را بخوریم؛ طبیعی است هرچه افزایش تنوع در حوزه کتاب داشته باشیم نشانی تنوع افکار مختلف است ولی بسنده کردن به این موضوع کافی نیست و باید حمایت‌های بیشتری انجام شود.
 
صدوقی افزود: اگر وزارت ارشاد می‌خواهد بیشتر وارد این حوزه شود طبیعی است که در حوزه‌های مالی نمی‌تواند حمایت‌های بیشتری کند ولی اگر بتوان فرهنگ دینی را به یک رویداد در حوزه کتاب وارد کرد، تاثیر بسیار زیادی می‌توان ایجاد کرد.
 
وی اظهار داشت: وقتی کتاب تولید می‌شود اگر بتوان بستری ایجاد و در ارتباط با نگارنده کتاب بحث و تبادل نظر کرد، در ترویج کتاب می‌توان بیش از پیش اقدام کرد و وزارت ارشاد می‌تواند تسهیل‌گر این موضوع شود.
 
وی با بیان اینکه این اقدام هم شناسناندن و ترویج کتاب است و هم دلگرمی برای نگارنده مکتوبات به حساب می‌آید گفت: امسال یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران شناخته شده و به نظر می‌رسد مناسب است که این موضوع در یزد به عنوان پایلوت معرفی شود و از اینجا به نقاط دیگر کشور گسترش پیدا کند.
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..