‌‌پایتخت کتاب عنوانی صرفا یکساله برای یزد نیست‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه پایتخت کتاب عنوانی صرفا یکساله برای یزد نیست گفت: اعتقاد داریم یزد می‌تواند تا ده‌ها سال به عنوان پایتخت کتاب شناخته شود.

به گزارش یزدی نیوزمجید جوادیان‌زاده  در آیین اختتامیه نخستین جشنواره میراث مکتوب رضوی با بیان اینکه یزد ویژگی‌های بسیار زیادی در حوزه میراث مکتوب دارد اظهار داشت: از زمانی که در بحث انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران اقدام عملی صورت گرفت، نخستین تصمیم ما اتخاذ رویکرد جدید بود.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد افزود: نخستین اقدام در این زمینه، تبدیل یزد به عنوان محلی برای برگزاری رویدادهای مرتبط با کتاب بود و اگر در بین چند برنامه باید یکی را انتخاب کنیم، قطعا برنامه‌ای که مرتبط با کتاب بود را انتخاب می‌کردیم.
 
وی با بیان اینکه پایتخت کتاب ایران عنوانی صرفا یکساله نیست گفت: اعتقاد داریم اگر در این عنوان به درستی فعالیت صورت گیرد می‌توانیم زمینه‌ای فراهم کنیم که یزد تا ده‌ها سال به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.
 
جوادیان‌زاده خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۷ سال است که هر سال یک شاخه از جشنواره رضوی در یزد برگزار می‌شود و این شهر همیشه در زیر الطاف و سایه حمایت‌های حضرت امام رضا(ع) بوده است.
 
 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: امسال هم این جشنواره برگزار شد و خوشبختانه استقبال از آن بسیار خوب بود و با وجودی که جشنواره جوانی است، اما با استقبال بسیار خوبی همراه بود.
 
وی ادامه داد: امیدوارم این جشنواره جریان بزرگ ادبی در کشور ایجاد کند تا نویسندگان بزرگ ادبی کشور به آن اعتماد کرده و آثار ارزشمند خود را به دبیرخانه آن ارسال کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم
 
 
 

بخش نظردهی بسته شده است..