با حضور معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد؛

زنگ دانایی در مدارس یزد نواخته شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، زنگ دانایی با حضور معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در مدارس یزد نواخته شد.

به گزارش یزدی نیوزمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد،در مراسم نواختن زنگ دانایی در مدرسه شاهد حسین و فاطمه یزد، با تبریک آغاز هفته کتاب ایران اظهار داشت: این که بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی از مدرسه آغاز می‌شود، حاوی پیامی است که سیاست‌گذاران فرهنگی ما سمت و سوی برنامه‌های کتاب و کتاب‌خوانی را شناخته‌اند و مرکز ثقل خود را به درستی انتخاب کردند.

 
مجید جوادیان زاده عنوان کرد: کتاب در ابعاد تربیتی و علمی به خوبی می‌تواند اثرگذار باشد که ما نیز در این زمینه برای آغاز هفته کتاب، این برنامه را انتخاب کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه کتابخوانی باید از کودکی در افراد نهادینه شود، بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس می‌تواند آثار ماندگاری به دنبال داشته باشد.
 
مدیرکل فرهنگ وا رشاد اسلامی استان یزد با اشاره به دیگر برنامه هایی که در این هفته در یزد اجرا می شود، به برگزاری مراسم تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر کشور در یزد خبر داد.
 
جوادیان زاده همچنین از راه اندازی اولین اتوبوس سیار فروش کتاب در استان یزد خبر داد و یادآور شد: این اتوبوس با عنوان رویداد محله‌ای نشاط و کتاب در محلات یزد راه اندازی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه اتوبوس فروش کتاب در هر محله به مدت ۲۰ شب توقف می‌کند، یادآور شد: این طرح از ۱۸ آبان در یزد آغاز شده و در این اتوبوس در حال حاضر در محله شهرک دانشگاه یزد مستقر است.
 
 در این مراسم زنگ دانایی توسط محسن جوادی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نواخته شد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..