نخستین پیوند کبد استان یزد در بیمارستان شهید صدوقی انجام شد

مدیر اداره پیوند و بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی یزد از انجام نخستین پیوند کبد استان یزد در بیمارستان شهید صدوقی خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدحسین قاسمی  اظهار داشت: پیوند قلب از جراحی‌های پیچیده و بسیار حساس است که تاکنون در استان یزد انجام نشده بود اما به مدد علم و تخصص متخصصان بومی استان یزد، نخستین پیوند قلب استان یزد امروز در بیمارستان شهید صدوقی انجام شد.

 
وی بیان کرد: پیوند کبد از اعمال جراحی بسیار حساس و با هزینه بالا است و در کشور ما پیوند اعضا به صورت کاملا رایگان انجام می شود این در حالی است که پیوند کبد برای بیماران در اروپا ٣٤٠ هزار دلار، در آمریکا ٤٥٠ هزار دلار و در ترکیه ١٥٠ هزار دلار هزینه در پی دارد.
 
قاسمی عنوان کرد: بخش پیوند کبد بیمارستان شهید صدوقی یزد با برخورداری از ٩ تخت فعال و وجود فوق تخصص‌های جراحی پیوند کبد، گوارش، پاتولوژی، پرستاران آی سی یو پیوند، کارشناسان اتاق عمل پیوند، کارشناسان بیهوشی پیوند، پرستار و متخصص که همگی در این زمینه آموزش دیده اند، فعالیت خود را آغاز کرده است.
 
وی در مورد نخستین جراحی پیوند کبد در بیمارستان شهید صدوقی یزد بیان کرد: حال گیرنده کبد اهدایی مساعد است و عمل پیوند وی با موفقیت انجام شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..