دومین دوره مسابقات مثکاپ در یزد برگزار می‌شود

مدیر انجمن دانش‌آموزی داناک از برگزاری دومین دوره مسابقات دانش‌آموزی مثکاپ(mathcup) طی سه روز در شهر جهانی یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوز«عرفان دهقان دهنوی»  با بیان این که رویداد دانش‌آموزی مثکاب طی روزهای هشتم، سیزدهم و بیست و یکم آذرماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: رقابت‌ها در دو روز ابتدایی به میزبانی دانشگاه یزد و در روز ۲۱ آذرماه با برگزاری مسابقات فینال در پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار می‌شود.

 
وی از مهمترین اهداف برگزاری این رقابت‌ها را آشنایی دانش آموزان با مطالب پایه‌ای المپیاد ریاضی و کامپیوتر، پرورش خلاقیت دانش‌آموزان به وسیله بازی و ریاضی ، پرورش مهارت کار تیمی و تعامل جهت یاددهی مطالب به یکدیگر و معرفی روش‌های آموزشی به کار گرفته شده در کشور‌های پیشرفته ذکر کرد.
 
دهقان در ادامه آخرین مهلت ثبت‌نام در این رقابت‌ها را ۲۵ آبان‌ماه اعلام کرد و افزود: دانش‌آموزان علاقمند به شرکت در این رقابت‌ها می‌توانند جهت ثبت‌نام به معاونان پژوهشی یا پرورشی مدارس خود مراجعه یا از طریق خانه ریاضیات یزد اقدام کنند.
 
وی ضمن پیش‌بینی حضور ۴۰۰ دانش‌آموز دوره اول دبیرستان شامل ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و ۲۰۰ پسر در این دوره از مسابقات، گفت: دانش‌آموزان در قالب تیم‌های ۴ نفره که مانند بازیکنان یک تیم فوتبال دارای پست‌های «دروازه‌بان»، «مدافع»، «هافبک» و «مهاجم» هستند برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام می‌کنند.
 
وی با بیان این که مسابقات در دو بخش کاپ و لیگ به طور همزمان برگزار می‌شود، در خصوص نحوه برگزاری این رقابت‌ها نیز اظهار کرد: سئوالات در این رقابت‌ها به عنوان توپ محسوب می‌شوند، برای مثال تا مدافع سوالی را حل نکرده باشد که به منزله پاس دادن است، مهاجم آن تیم نمی‌تواند سوال دیگری را حل کند یا به عبارتی گل بزند.
 
دهقان در پایان نیز تفاوت عمده رقابت‌های امسال مثکاپ با سال گذشته را ظرفیت مسابقه و نحوه آموزش آن اعلام کرد و در این باره گفت: امسال ظرفیت رقابت‌ها بیش از دو برابر شده و بخشی از آموزش نیز به طور غیرحضوری انجام می‌گیرد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..