استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی در یزد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد: سفره خانه‌های سنتی در طرح تطبیق واحد‌های گردشگری قرار گرفته و استاندارد سازی می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزمرکز یزد، خورشیدی، با اشاره به استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی گفت: این اماکن با ضوابط کمی و کیفی تطبیق پیدا کرده و موظف خواهد شد تا خدمات را براین اساس ارائه دهند.استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی در یزد

وی افزود: به منظور استاندارد سازی سفره خانه‌های سنتی این اماکن بر اساس ضوابط ساختمانی، ایمنی و بهداشت و نیروی انسانی ارزیابی شده و بر اساس امتیازی که در این مرحله کسب می‌کنند درجه بندی می‌شوند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ارائه نرخ نامه از سوی سفره خانه‌های سنتی را از مزایای استاندارد سازی عنوان کرد و اظهار داشت: صدور پروانه بهره برداری و یا تمدید آن منوط بر گرفتن گواهی نامه استاندارد است.
خورشیدی افزود: استاندارد سازی واحد‌های اقامتی یکی از شاخصه‌های ارزیابی عملکرد گردشگری است که هر ساله هتل ها، مهمانپذیر‌ها و واحد‌های پذیرایی بین راهی بر اساس استاندارد‌های کمی و کیفی گواهی نامه استاندارد را دریافت می‌کنند که به تازگی سفره خانه‌های سنتی نیز به دریافت آن موظف شده اند.
در طرح درجه بندی واحد‌های اقامتی، اگر واحد‌های استاندارد شاخصه‌های ارزیابی و درجه بندی را رعایت نکنند باعث تنزل درجه، و بسته به شرایط واحد اقامتی حتی منجر به لغو گواهی نامه استاندارد آن‌ها خواهد شد.
 
 
منبع:خبرگزای صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..