یک مسئول خبر داد

اجرای طرح قاضی مُعین در دادگستری استان یزد

معاون منابع انسانی دادگستری استان یزد، گفت: با هدف ارتقاء اتقان آرای قضایی و بهره‌گیری از تجربه قضات مُجرب دادگستری استان، طرح قاضی مُعین اجرا می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«حسین دهقانی فیروزآبادی» در جمع قضات و کارکنان دادگستری میبد، افزود: با توجه به پیچیدگی های قضایی در برخی از پرونده های حقوقی یا کیفری، در هر یک از موضوعات، قضات فرهیخته و با تجربه مرکز استان به عنوان قاضی مُعین، معَیَّن شده‌اند تا در صورت نیاز قضات جوان، پاسخگوی آنان باشند.

 
وی اظهار کرد: در این طرح شرایطی تعیین شده است تا انگیزه برای قضات مُعین ایجاد شود و قضات جوان بتوانند به راحتی سئوالات و ابهامات خود را مطرح و کیفیت کار قضایی خود را ارتقاء بخشند.
 
این مقام قضایی، دادگستری شهرستان میبد را از حوزه های برتر در موضوع اتقان آراء ذکر و بیان کرد: در بررسی دقیق هیئت بازرسی آنچه که محرز شد کیفت بسیار خوب آراء این حوزه قضایی است که جای تقدیر دارد.
 
وی بر برگزاری مستمر نشست‌های قضایی تأکید کرد و گفت: نشست‌های قضایی برنامه‌ای است برای استفاده از دانش قضایی یکدیگر و انجام مشورت در خصوص یک موضوع قضایی که انتظار است در حوزه‌های قضایی با جدیت برگزار شده و گزارش آن به مرکز استان ارسال شود.
 
معاون منابع انسانی دادگستری استان ادامه تحصیل کارکنان اداری و قضایی را در مقاطع تحصیلی بالاتر خواستار شد و تصریح کرد: برای ارائه خدمات بهتر به مردم، ارتقاء کمیت و کیفیت رسالت قضایی، نیازمند یک نهضت علمی در دادگستری هستیم که سنگ بنای آن ادامه تحصیل کارکنان است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..