استاندار یزد :

سخنان رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد، کار ما را برای ادامه راه راحت تر کرد

استاندار یزد با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در میدان امیر چخماق نشان از تسلط ایشان به مسائل استان داشت، افزود: سخنانی که رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد بیان کردند کار ما را در ادامه راه راحت تر کرد.

به گزارش یزدی نیوز محمد علی طالبی در نشست شورای اداری، توسعه و افتتاح همزمان طرح های اقتصادی و زیربنایی یزد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با خیرمقدم به رئیس جمهور  و تشکر از حضور مردم در مراسم استقبال گفت: جا دارد از سخنان رئیس جمهور در جمع مردم یزد و توجه ویژه ایشان به استان تشکر کنم.

استاندار ادامه داد: سخنانی که رئیس‌جمهور در جمع مردم یزد بیان کردند کار ما را در ادامه راه راحتتر کرد.
وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور نشان از تسلط ایشان به مسائل استان داشت افزود : در فواصل بین افتتاح پروژه های استان نیز به صورت مفصل در خصوص مسائل استان با رئیس جمهور صحبت کردم و خوشبختانه ایشان نگاه بسیار خوبی به مسائل اولویت دار استان داشتند.
استاندار با اشاره به بخشی از سخنان رئیس جمهور درباره اهمیت مبارزه با فساد اقتصادی و شفاف سازی گفت: در استان الگو مدیریتی حکمرانی خوب را دنبال کردیم که بر اساس آن شاخص های شفافیت تامین می‌شود.
طالبی با بیان اینکه تدوین سند آمایش را از جمله اولویت های خود قرار داده ایم افزود : بسیاری از چالش های استان به دلیل نبود برنامه ای راهبردی است.
وی درباره مراحل آماده سازی سند آمایش در استان گفت: استفاده از نظرات صاحب نظران و نخبگان از مهمترین اقدامات برای تدوین این سند بود.
بالاترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه آسیب شناسی ای از مشکلات استان انجام شده افزود : بر این اساس ۴ اولویت را در نظر گرفتیم که توسعه متوازن و پایدار، محیط زیست و مدیریت مصرف آب، اقتصاد دانش بنیان و میراث فرهنگی و گردشگری و خدمات برتر، این اولویت ها هستند.
استاندار با اشاره به حوزه آب گفت : خوشبختانه رئیس جمهور در سخنرانی امروز خود نوید رفع مشکلات استان در این زمینه را دادند.
وی با اشاره به اینکه اولویت اول استان تامین آب شرب است افزود: بر این اساس مجوزهای لازم برای خط دوم انتقال آب شرب به یزد اخذ شده و با کمک دولت این پروژه اجرایی خواهد شد.
طالبی با اشاره به انتقال آب از خلیج فارس به استان گفت: خواستار دو برابر شدن سهمیه یزد از این خط انتقالی هستیم.
استاندار درباره انتقال آب از دریای عمان نیز گفت: صندوق توسعه ملی برای اجرای این طرح می تواند یاری گر بخش خصوصی باشد.
وی توجه به اقتصاد دانش‌بنیان را راهکار مشکل اشتغال استان یزد برشمرد و تصریح کرد: استان یزد در این زمینه کارهای خوبی انجام داده اما مهاجرت‌ها به استان و تغییر الگو ایجاد اشتغال، سبب بیکاری بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و همچنین بانوان شده است.
استاندار ادامه داد: استان یزد ثبت میراث جهانی است و این موضوع حضور قابل‌توجه گردشگران را در سال‌های اخیر به استان به همراه داشته و به همین جهت نیازمند مدیریت واحد در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی هستیم که امیدواریم با مساعدت و حمایت دولت شاهد اقدامات ویژه برای مدیریت واحد گردشگری و میراث فرهنگی باشیم.
استاندار با اشاره به لزوم توجه دولت به بحث بازآفرینی شهری در استان گفت: یزد به دلیل ویژگی خاص و وجود بافت فرسوده، حمایت جدی دولت در این زمینه را می طلبد.
استاندار در انتها از دکتر نوبخت به دلیل مدیریت خوب برای توزیع بودجه سفر و تخصیص اعتبار قابل توجه برای استان و از  دکتر واعظی برای مدیریت خوب جلسات پیش از سفر در تهران به ویژه در بخش سرمایه گذاری که موجبات جذب سرمایه از بانک ها را فراهم کرد، تشکر و قدردانی کرد.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..