دستور رئیس جمهور به بانک مرکزی:

جزئیات هزینه کرد ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی منتشر شود

روحانی در خصوص نحوه هزینه کرد ۱۸ میلیارد دلار ارز دولتی گفت: به بانک مرکزی دستور داده شد نامه جزئیات هزینه کرد منتشر شود.

به گزارش یزدی نیوزرئیس جمهور ، در جمع مردم یزد در میدان امیرچخماق افزود: یک عده از آدم‌هایی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه‌های گذشته در برخی روزنامه‌ها نوشتند که این دولت در سال ۹۷ با ارز ۴۲۰۰ تومانی ۱۸ میلیارد دلار  را بر باد داد، به رئیس بانک مرکزی دستور داده شد که  همه پول‌هایی که سال گذشته در شش ماه نخست داده شده و به هر نرخی بوده ، ان‌ها را فهرست و اعلام کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: بانک مرکزی چند روز پیش در این خصوص به من نامه زد و من به بانک مرکزی دستور دادم که این نامه را منتشر کند.
رئیس جمهور گفت: یک عده آدمی که نه اخلاق، نه ایمان و نه منافع ملی می‌شناسند چنین اظهارنظری داشتند، امروز بانک مرکزی این آمار را برای اطلاع عموم مردم منتشر کرده است و من از بانک مرکزی می‌خواهم این فهرست را اعلام کند.
آقای روحانی افزود: از این ۱۸ میلیارد دلار، پارسال هفت و سه دهم میلیارد کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله کالا‌های کشاورزی و بهداشتی، دارویی و پزشکی وارد شد که مورد به مورد آن روشن است.
وی گفت: ۱۲ میلیارد دلار هم که ، با آن ۷ و سه دهم میلیارد بیش از ۱۹ میلیارد  دلار می‌شود – کالا‌های دیگر وارد شده که فهرست همه آن‌ها مشخص است و تمام آن‌ها تسویه حساب شده ، به جز یک میلیارد و خرده‌ای که اختلاف حساب است و آن به تعزیرات حکومتی ارسال شده ، تا بخش تعزیرات بررسی‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.
رئیس جمهور  گفت : مردم بزرگ ایران بدانند که در این دولت یک ریال و یک دلار گم نخواهد شد آن در دوران دیگر بود که میلیارد‌ها گم شد و هنوز هم پیدا نشده است، بنابراین راه را اشتباه نرویم.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..