رئیس سازمان برنامه و بودجه:

تمام تعهدات دولت برای یزد ظرف دو سال آینده اجرایی می شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تمام تعهدات دولت برای یزد ظرف دو سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش یزدی نیوزمحمدباقر نوبخت در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به طرح های اجرا شده در سال ۹۲ تا ۹۸ در استان یزد به ویژه در سفر سال ۹۴ اظهار داشت: اعتبارات عمرانی هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان بود که در مقایسه با اعتبارات عمرانی سهم یزد، اعتبارات ۲.۵ برابر شد.

 
وی افزود: در سفر قبلی رئیس جمهور به استان یزد، ۴۶ مصوبه با اعتبار ۹۷۰ میلیارد تومان تصویب شد که پرداخت ها ۱۱۲ درصد رقم تعهد شده بود اما هنوز تعدادی از پروژه های تصویب شده هنوز به پایان نرسیده به همین دلیل حداقل ۳۷ میلیارد تومان دیگر خود را متعهد به پرداخت می دانیم تا این طرح ها را به انجام برسانیم.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: از این ۴۶ پروژه ۲۲ پروژه کامل محقق شد و ۱۶ پروژه نیز پیشرفت بالای ۷۰ درصد داشته است.
 
نوبخت خاطرنشان کرد: پروژه های این سفر، به طور خاص برای اشتغال ویژه است که تقاضا داریم هم نمایندگان هم استاندار و هم رئیس سازمان برنامه و بودجه استان یزد در این زمینه پیگیری جدی داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: از منابع عمومی ۸۹۰ میلیارد تومان برای این ۳۸ پروژه در نظر گرفته شده که در حوزه آموزش و عالیِ، منابع آب، بهداشت و درمان، حمل و نقل و … توزیع خواهد شد.
 
نوبخت ادامه داد: یک ضلع مثلث گردشگری خط راه آهن نداشت و یزد به شیراز متصل نبود که برای این پروژه اعتباری تخصیص یافت که امیدواریم سال آینده بتوانیم آن را اجرایی کنیم بنابراین دو خطه کردن مسیر بافق به اردکان و نهایتا به اصفهان و خط آهن یزد ـ اقلید دو پروژه ریلی بزرگ بود که با اهتمام صورت گرفته به انجام خواهد رسید.
 
وی تصریح کرد: تمام تعهدات خود را ظرف دو سال آینده اجرایی خواهیم کرد و به مردم پاسخگو خواهیم بود.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: به دستور رئیس جمهور می توانیم ۱۲۹ میلیارد تومان از صندوق توسعه اشتغال استفاده کنیم تا برنامه ویژه اشتغال را در یزد اجرایی کنیم و برای ۲۶ هزار و ۳۰۹ نفر برنامه اشتغال تدوین شده است.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..