نماینده مردم تفت و میبد در مجلس:

دولت از فعالیت معادن در شیرکوه جلوگیری کند

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با بیان اینکه ۹۵ درصد آب استحصالی استان یزد در شیرکوه تولید می شود، از دولت خواست تا از فعالیت معادن در این منطقه جلوگیری کند.

به گزارش یزدی نیوز کمال دهقانی فیروزآبادی، در جلسه شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به مانع بزرگی که در روابط خارجی ایران با سایر کشورها ایجاد شد، اظهار داشت: ما در مقطعی قبل از برجام و مقطعی بعد از برجام تحت فشار بودیم اما در نهایت با نقض برجام توسط آمریکا، یک جانبه گرایی این کشور زیر سئوال رفت و امروز شاهدیم که بسیاری از کشورها با آمریکا دچار مشکل شده اند.

 
وی عنوان کرد: استقامت مردم، هدایت های رهبری، دیپلماسی، قدرت اجرایی، تلاش نیروهای نظامی و … در کشور سبب شد تا سیاست های آمریکا در مواجهه با ایران با شکست مواجه شود.
 
دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سلسله جبال شیرکوه ۷۰ کیلومتر بیشتر نیست اما ۹۵ درصد آب آشامیدنی استحصالی یزد از شیرکوه تامین می شود، افزود: در طول دهه های گذشته در گوشه گوشه شیرکوه مجوز برای معادن صادر شده است.
 
وی تاکید کرد: یزد آنقدر وسیع است که گستره بسیاری برای بهره برداری از معادن دارد به همین دلیل تقاضا داریم از شیرکوه به عنوان سرمایه استان یزد، حراست شود.
 
نماینده مردم تفت و میبد در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یزد استانی صنعتی است و در سطوح کارگری بیکاری کم است اما این استان با این همه استعدادهایی که از آن بهره مند است، مهاجر فرست است یعنی نیروهای تحصیلکرده استان در یزد نمی مانند و مهاجرت می کنند.
 
دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: از کابینه دولت درخواست می کنم به شکلی برنامه ریزی کنند که استقرار صنایع های‌تک نیز در یزد مدنظر و اولویت باشد.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..