نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:

لزوم برنامه‌ریزی جدی برای پیشرفت کشور در روابط خارجی

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز روابط خارجی ایران با مشکلاتی مواجه است که باید برای پیشرفت کشور در این خصوص برنامه‌ریزی جدی و مستمر انجام شود.

به گزارش یزدی نیوز«کمال دهقانی فیروزآبادی» در ادامه سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در جلسه شورای اداری، توسعه و افتتاح همزمان طرح‌های اقتصادی و زیربنایی استان که با حضور رییس جمهور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت پیامبر گرامی اسلام و امام صادق(ع)، با اشاره به وجود موانع مختلف بر سر راه توسعه و پیشرفت کشور، اظهار کرد: ما امروز با مانعی بزرگ در روابط خارجی مواجه هستیم که باید برای توسعه کشور در این خصوص و برطرف کردن آنها راهکاریی موثر تدوین و اجرایی شود.

 
وی افزود: با بد عهدی آمریکا در بحث برجام بسیاری از کشورهای دنیا که پیش از این همراه او بودند، امروز از حامیان ایران و در مقابل آمریکا هستند.
 
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، گفت: شرایط سیاسی امروز کاملاً بر علیه آمریکا و نتیجه‌ای جز نابودی و ضعیف شدن استکبار جهانی به دنبال نخواهد داشت.
 
دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به اهمیت وجود رشته کوه‌های شیرکوه در استان یزد، تصریح کرد: صدور مجوز برای معادن در حاشیه شیرکوه، تهدیدی جدی برای شیرکوه به عنوان سرمایه زیست محیطی این استان است.
 
وی حمایت از توسعه صنایع های‌تک را نیز یکی دیگر از مطالبات جدی مردم استان برای رونق اقتصادی منطقه دانست و تأکید کرد: یزد علاوه بر صنعتی بودن ظرفیت بالایی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان دارد.
 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس در پایان نیز با بیان این که با افتتاح طرح‌های وزارت نیرو در استان یزد حدود ۳۰۰ روستا از نعمت آب برخوردار می‌شوند، ابراز امیدواری کرد که این مهم منجر به افزایش مهاجرت معکوس در استان یزد شود.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..