افتتاح ۱۴ طرح صنعتی و معدنی یزد با اشتغالزایی مستقیم بالغ بر ۲۴۴۵ نفر

۱۴ طرح صنعتی و زیربنایی و صنایع معدنی استان یزد با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم بالغ بر دو هزار و ۴۴۵ نفر در سفر رییس جمهور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش یزدی نیوزیکی از واحدهای مورد بهره‌برداری با حضور دکتر رحمانی وزیر صنعت، معدنی و تجارت، شرکت کاشی مهرداد سرام ایساتیس در شهرستان مهریز بود که در زمینه تولید انواع کاشی‌های ساختمانی پرسلانی فعالیت می‌کند.

 
این شرکت با ظرفیت تولید ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار مترمربع در سال برای ۱۵۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است. این واحد علاوه بر سرمایه‌گذاری ۱۰۸ میلیارد ریالی، بیش از سه میلیون و ۱۴۴ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی داشته است.
 
استان یزد، قطب تولید کاشی و سرامیک کشور به شمار می‌آید و سالیانه بالغ بر ۳۲۰ میلیون متر مربع انواع محصولات کاشی و سرامیک در این استان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
 
عراق، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و قزاقستان عمده کشورهای مقصد صادراتی تولیدات کاشی و سرامیک استان یزد هستند و تنها در شش ماهه نخست امسال بیش از ۷۰ میلیون دلار، صادرات انواع محصولات کاشی و سرامیک از استان یزد به کشورهای مختلف جهان انجام شده است.
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..