حال و هوای خوش گردشگران در یزد جهانی

گردشگران خارجی و داخلی پاییزهای چند سال اخیر برای دیدن شهرتاریخی یزد و تجربه‌ سفر و قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های گلین این بافت جهانی مهمان یزد می‌شوند.

به گزارش یزدی نیوزیزد شهری با جاذبه‌های تاریخی متعدد و متنوع است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند و هرچند به دلیل شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن در فصول گرمی مانند تابستان کمتر به یزد می‌آیند ولی همواره در فصول با هوای معتدل‌تر شاهد حضور بیشماری از گردشگران در این شهر جهانی هستیم.

 
البته عمده گردشگرن داخلی علاقمند به تماشای بناهای تاریخی و ارزشمندی هستند که مظهر هویت اصیل این دیار کویری است ولی گردشگران خارجی علاوه بر ابنیه دیدنی یزد علاقه وافری نیز به آشنایی با زندگی مردمان کویر که هنوز هم در بافت تاریخی و خشت و گلی این دیار زندگی می‌کنند، دارند و سبک و سیاق زندگی ساده و آداب و رسوم مردمان یزد را دوست دارند.
 
یکی از مهمترین جاذبه‎های گردشگری یزد که بسیاری از گردشگران را وسوسه به سفر به این دیار کهن می‌کند، ان را به سفر به بافت تاریخی این دیار وسوسه می‌کند قدم زدن در کوچه‌های آشتی کنان و عکس گرفتن با زمینه‌ای از بناهای تاریخی شهری جهانی و ثبت شده در یونسکو است، حتی تماشای خانه‌هایی با درهای چوبی و قفل‌های بزرگ که هنوز با وجود زنگ زدگی در این درها چرخیده می‌شود و گردشگران از شنیدن صدای بازشدن درهایی با قدمت خانه‌های قاجاری لذت می‌برند.
 
سفره‌خانه‌های قدیمی و جاذبه‌های تازه‌ای مانند خانه سوسمارها در یک کوچه گلین و قدیمی گردشگران را به طی کردن این بافت و کوچه پس کوچه‌ها می‌کشاند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا انتهای این کوچه‌ها بروند و بدانند آن‌ها به کجا می‌رسند.
 
جالب توجه ترین مسئله اینجاست که گردشگران ایرانی بیش از گردشگران خارجی از این بافت تاریخی لذت می‌برند و حتی مردمانی از دیارهای کویری هم معتقد هستند که بافت تاریخی یزد همتا ندارد!
 
این روزها که در فصل خوش آب و هوای پاییز یزد سپری می‌کنیم شاهد حضور گروه‌های گردشگران خارجی و داخلی هستیم که مهمان دیار کویری اما جهانی یزد هستند.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..