اقتصاد دانش بنیان پس از مساله آب مهمترین اولویت استان است

استاندار یزد با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان گفت: پس از مساله آب، اقتصاد دانش بنیان مهمترین اولویت استان یزد است و آنرا به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گزارش یزدی نیوز«محمد علی طالبی» در نشست صمیمی با فناوران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآفرین استان یزد که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و تنی چند از مسئولین استان در ساختمان اقبال پارک علم و فناوری برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه با نهادهای سرمایه گذار که به منظور رایزنی در خصوص تامین مالی پروژه های استان در هفته گذشته برگزار شد گفت: در آن جلسه دکتر واعظی بر حمایت از فعالیت ها نوآورانه و فناورانه در استان تاکید داشتند و تصمیماتی که در آن جلسه گرفته شد دقیقا در راستای توجه به نیازهای استان بود.

استاندار با اشاره به سخنان رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در آن جلسه گفت: در صندوق توسعه ملی هیچ محدودیتی برای کمک به شرکت های دانش بنیان و فناور وجود ندارد.
بالاترین مقام اجرایی استان تصریح کرد : اقتصاد دانش‌بنیان بعد از مساله آب اولویت اصلی استان یزد است.
وی با اشاره به اهتمام مسئولان استان به حوزه دانش بنیان گفت: از روز نخستی که در استان به‌عنوان استاندار شروع به فعالیت کردم بحث کارخانه نوآوری در یزد مطرح شد و با جلوگیری از واگذاری کارخانه درخشان به دیگر بخش ها، با هماهنگی با راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین، این کارخانه به عنوان محل احداث کارخانه نوآوری انتخاب شد.
وی ادامه داد: شروع عملیات اجرایی کارخانه نوآوری در سفر رئیس جمهور خواهد بود و قطعا می‌تواند نقش بسیار مهمی برای تحول در این حوزه داشته باشد.
طالبی در ارتباط با مسائل مطرح شده در خصوص زمین طرح جامع پارک علم و فناوری گفت: این موضوع قابل برطرف شدن است و امیدواریم به‌زودی شاهد عملیات اجرایی و احداث واحدهای دانش بنیان و فناور در آن محدوده باشیم.
استاندار یزد در انتها با اشاره به توجه خوب در کشور به حوزه دانش بنیان گفت: امیدواریم با توجه به هماهنگی‌هایی صورت گرفته با مسئولان ارشد کشور، حمایت‌های لازم از این حوزه برای استان انجام شود.
 
 
منبع:استانداری یزد

بخش نظردهی بسته شده است..