میزبانی ابرکوه از تولیت آستان قدس رضوی در روز ابرکوه

هم‌زمان با گرامیداشت سالروز ورود امام رضا (ع) به ابرکوه در سال 195 هجری شمسی، آیین استقبال از کاروان نمادین امام هشتم(ع) با حضور تولیت آستان قدس رضوی در ابرکوه برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوزهفدهم آبان ماه سالروز سفر تاریخی و اقامت سه شبانه‌ روزی موکب قدسی حضرت ثامن‌الحجج (ع) به ابرکوه در سال ۱۹۵ هجری شمسی و هم‌زمان با ربیع‌الاول سال ۲۰۱ هجری قمری است که در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به نام «روز ابرکوه» نام‌گذاری شده است.

 
میهمان ویژه مراسم آیینی استقبال از کاروان نمادین امام رضا(ع)، حجت‌الاسلام ‌»احمد مروی» تولیت آستان قدس رضوی بود که در کنار مردم ولایی ابرکوه در راهپیمایی از میدان امام حسین(ع) به طرف مسجد بیرون(منزلگاه امام رضا (ع))، شرکت کرد.
 
حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» امام ‌جمعه ابرکوه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: با همت بلند آستان قدس رضوی و به لطف خدا، بزرگ‌ترین مجتمع بین‌راهی مسافرین و زائران امام رضا(ع) در ورودی ابرکوه هم‌اکنون در حال ساخت است و عنوان شهر امام رضا(ع) را برای ابرکوه، به عنوانی محقق‌تر تبدیل می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: مسجد بیرون نیز که منزلگاه امام رضا (ع) است توسط آستان قدس رضوی و با همکاری سازمان میراث فرهنگی به موقعیتی برجسته و ممتاز تبدیل شده و یکی از نمادهای حرم مطهر رضوی برای زائران خواهد بود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..